سرپرست پلیس راهور استان یزد از فوت ۱۰۴ نفر در این استان بعلت حوادث رانندگی درون شهری در سالجاری خبر داد و گفت: از لحاظ تعداد کشته‌ها دومین استان کشور هستیم.
کد خبر: ۸۱۹۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 03 February 2020

سرهنگ "رضا زارع"  افزود: بیش از چهار هزار نفر نیز در این حوادث، مجروح شدند.

به گفته وی یکصد و چهارمین فوتی ناشی از حوادث رانندگی درون شهری مربوط به بانوی راننده‌ای بود که روز گذشته با برخورد به تیر چراغ برق، فوت کرد.

۱۰۴ فوتی و بیش از چهار هزار مصدوم طی مدت زمانی کمتر از ۱۱ ماه آن هم در استانی مانند یزد، آماریست که نباید به سادگی از کنار آن گذشت، بویژه آنکه رتبه دوم کشور را هم در این زمینه به خود اختصاص داده است.

آنجه باید مورد توجه باشد و نیاز اولیه یزد در این بخش است فرهنگ رانندگی است؛ شاید یزد بیشترین تعداد سرعت گیرها و دوربینهای کنترل سرعت را داشته باشد و کمتر خیابانی است که با این دو مورد پوشش داده نشده باشد که قطعا دلیل آن بی‌مبالاتی و قانون‌شکنی عده‌ای معدود در سطح خیابان‌های این شهر است. 

سرعت زیاد، عامل نخست تلفات رانندگی در استان یزد اعلام شده ضمن آنکه موتورسواران قانون‌شکن هم یک پای ثابت حوادث رانندگی منجر به فوت و جرح در این خطه هستند.

متاسفانه اجرای طرح های مختلف راهور و شورای ترافیک برای کنترل رانندگان و موتورسواران قانون‌شکن هم چندان موفق نبوده و هر روز بر آمار تلفات انسانی این بخش در استان افزوده می‌شود.

آنطور که گفته شده روزانه ۱۰۰ تصادف کوچک و بزرگ در این استان رخ می‌دهد و روزی نیست که یکی از خیابان‌های شهر یزد شاهد برخورد خودروها و موتورسیکلت‌ها با یکدیگر نباشد.

لازم است شورای ترافیک استان، شورای شهر، استانداری، شهرداری، نیروی انتظامی، راهور و دیگر دستگاههای ذیربط در استان، طرحی نو در اندازند و راهکاری اساسی برای این معضل که هر روز بر دامنه آن افزوده شده و جان جوانان را به خطر می اندازند ارائه دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار