جوابیه انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در پی اظهارات معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه:
انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در پی اظهارات معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه بابت راه اندازی واحد تولید کاشی توسط چینی ها در کرمانشاه جوابیه ای صادر کرد.
کد خبر: ۸۱۹۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳ 01 February 2020

به گزارش تابناک یزد، انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور در پی اظهارات معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه بابت راه اندازی واحد تولید کاشی توسط چینی ها در کرمانشاه در جوابیه ای مطرح کرد:

مخالفت با صدور مجوز و سرمایه گذاری در احداث کارخانجات تولیدی کاشی و سرامیک، مختص سرمایه گذاری داخلی یا خارجی نیست و ارتباطی با محدوده استان خاصی ندارد؛ صنف کاشی و سرامیک کشور بر اساس منافع ملی صنعت سرامیک، با این اقدام مخالف بوده و در دو سال گذشته بارها از وزارت صمت درخواست عدم صدور مجوز جدید را داشته است.

بر اساس آمار منتشر شده در سال 97، بالای 600 میلیون مربع ظرفیت نصب شده در کشور وجود دارد، در حالیکه 380 میلیون متر مریع از این ظرفیت تولید شده است و 40 درصد آن عملاً بلااستفاده است.
لازم به ذکر است، حدود 150 میلیون متر مربع از تولید کاشی و سرامیک ایران به کشورهای مختلف صادر می شود، اما همچنان در انبارهای نمایندگی ها و کارخانجات مقدار زیاد دپوی محصول وجود دارد. بنابراین‌ ظرفیت داخل اشباع شده و فقط تسهیل صادرات محصول آن هم به بازارهای در دسترس، رونق تولید واحدهای موجود کشور را در پی دارد.
وجود این مسأله در حال حاضر صدور هر مجوز واحد تولید با سرمایه گذاری داخلی یا خارجی، جز هدر رفت سرمایه کشور و سرمایه گذاران، حاصل دیگری را در بر نخواهد داشت. بنابراين این موضوع مطرح شده ارتباطی به سرمایه گذاری در کرمانشاه یا هر استان دیگر ندارد و اگر مسؤلان استان کرمانشاه بدنبال اشتغالزایی و رونق تولید هستند پيشنهاد می شود مواردی که هم اکنون مورد نیاز مصرف صنعت سرامیک کشور است و طریق واردات و خروج ارز بسیار تأمین می شود، مورد توجه سرمایه گذاری و تولید قرار دهند، به طور مثال، گلوله های سرامیکی، سیلیکات زیرکونیوم، رنگ های دیجیتال، رولرهای سرامیکی داخل کوره و... که نتیجه آن رفاه و تأمین نیاز کارخانجات داخلی، جلوگیری از خروج ارز از کشور، رونق تولید و اشتغال زایی نیروهای بومی می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار