معاون عمران و توسعه اموری شهری و روستایی وزارت کشور:
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: در سال‌ جاری مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال صرف ساماندهی سیستم پسماند مناطق شهری و روستایی استان‌ها می‌شود که این میزان بودجه نقش مهمی در حل مشکلات دارد.
کد خبر: ۸۱۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 23 January 2020

مهدی جمالی‌نژاد چهارشنبه‌شب در همایش اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران استان یزد افزود:  با جذب  این بودجه مناسب که مورد نیاز استان‌ها و بخشی از مطالبه همیشگی شهرداران است بسیاری از مشکلات در این بخش و دهیاری‌ها درروستاهای کشور رفع می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده  شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اوراق مشارکت به عنوان یک ظرفیت مناسب  برای آبادانی و توسعه امری ضروری و حیاتی است که امسال افزون بر ۸۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته است .

معاون وزیر کشور اظهارداشت: لایحه مهم ارزش‌افزوده برای کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از جمله مواردمهمی است که در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که اجرای کامل آن نقش مهمی در حل مشکلات خواهد داشت.

جمالی‌نژاد گفت: تحقق این لایحه و اجرای آن جهش مهمی در حل بسیاری از مشکلات مالی شهرداری‌ها خواهد داشت و دیگر نیازی به تراکم‌فروشی در شهرها نیست.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: لایحه جضور فعال بخش‌خصوص در کنار امور شهرداری‌ها با حمایت دولت و مجلس می‌تواند در اجرای طرح‌ها موثر باشد.

شهردار سابق یزد تصریح کرد: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها از جمله مطالبات اساسی و نیاز  همیشگی است که تحقق آن با پیگیری و حمایت و همراهی مجلس امکان پذیر خواهد بود.

همچنین استاندار یزد گفت: اجرای طرح مدیریت واحد شهری نقش اساسی در توسعه همه جانبه شهرها دارد و باید با جدیت پیگیری شود.

محمدعلی طالبی افزود: این استان آمادگی اجرای این طرح را دارد و برای انجام آن نسبت به هرگونه همکاری لازم اقدام می‌کند.

وی اظهار داشت: اصلاح حقوق شهرداران و کارمندان از جمله موارد مهمی است که باید بیش از گذشته مورد عنایت مسوولان کشور قرار گیرد.

این مسوول تاکید کرد: توزیع عادلانه بودجه بین شهرداری‌ها و افزایش حمایت‌ مادی و معنوی از آنها و دهیاری‌ها یک ضرورت  است.

طالبی به اهمیت رسیدگی و توجه خاص به سازمان همیاری شهرداری‌ها به عنوان یک موضوع مهم و مطالبه عمومی یاد کرد و رسیدگی آن را خواستار شد.

در این نشست تعدادی از شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر نسبت به ضرورت افزایش بودجه ، امور فرهنگی، حمایت معنوی و رسیدگی به مسائل تاکید کردند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار