کد خبر: ۸۱۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 21 January 2020
محیط‌بانان خلخال به کمک حیوانات وحشی شتافتند

اردبیل _ ایرنا _ ادامه بارش برف و برودت هوا مشکل یافت غذا را برای وحوش منطقه خلخال به دنبال داشته و محیط‌بانان با دانه‌پاشی در محل زیست آنها به کمک پرندگان و حیوانات وحشی شتافتند.

سرپرست اداره حفاظت محیط ‌زیست خلخال سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا از اجرای مرجله سوم دانه‌پاشی در سطح وسیعی از مناطق محل زیست حیوانات وحشی و شکارگاه‌های این شهرستان توسط محیط‌بانان خبر داد.

مهدی کسایی با تاکید بر اینکه دانه‌پاشی حیات وحش مقطعی بوده و در شرایط اضطراری مانند سرمای شدید، بارش سنگین برف و خشکسالی صورت می‌گیرد، بیان‌کرد: تغذیه دستی مربوط به حیوانات علف‌خوار بوده و تحت هیچ شرایطی نباید به حیات وحش گوشت‌خوار غذا داد و به همین دلیل از دوستداران حیات وحش درخواست می‌شود هرگز دست به چنین کاری  نزنند.

وی افزود: برودت هوا باعث نزدیک شدن حیوانات وحشی به حاشیه شهرها، روستاها و راه‌های ارتباطی شده و از اهالی بویژه ساکنان مناطق حفاظت‌شده انتظار  می‌رود در این ایام  از شکار و زنده‌گیری حیوانات و پرندگانی که به شهرها و روستاها پناه می‌آورند خودداری کرده و در صورت مشاهده حیوانات وحشی موضوع را به نزدیک‌ترین  پاسگاه اداره حفاظت محیط زیست اطلاع و یا با شماره ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

خلخال در جنوب اردبیل واقع بوده و بخش بزرگی از زیستگاه‌های حیوانات وحشی استان اردبیل در این شهرستان واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار