کد خبر: ۸۱۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳ 20 January 2020

«تابناک کرمان»، مهندس حسن اشرف گنجویی؛ با درخواست خبرنگاران پس از هماهنگی های لازم از طرف شرکت آب و فاضلاب شهری ساعت هفت و نیم (5/7) صبح مورخ 19/5/98 در محل شرکت حاضر و سپس عازم هفت چنار ابتدای دره مورکن شدیم. برای تحقق اهداف بازدید با مسئولین شرکت کار بررسی و کنترل موارد و یا مسائل مطرح شده در هفته نامه‌های هفتواد و یا سایت تابناک کرمان , به طرف دره مورگن و قنوات راه افتادیم. همه پارامترهای رسانه‌ای شده مطرح و از آنجایی که این موارد بصورت ریشه‌ای و در پروسه‌ای چندین ساله حتی با هماهنگی حق آبه بران اولیه (قبل از سال 1350 که آب به شرکت واگذار گردیده) بررسی و کارشناسی شده بودند. مسئولین آب و فاضلاب هیچ گونه جواب قانع کننده‌ای برای توجیه مسائل نداشتند (فیلم مصاحبه‌های انجام شده موید تمامی ادعاهای مطرح شده است). مسئولین شرکت حتی حاضر نشدند باغکاری‌ها، کپه‌های کود حیوانی دپو شده و یا پخش شده , چاه‌های میله‌ای و یا مادر چاه‌هایی که گمشده‌اند را رؤیت و یا پیگیری نمایند. با تأکید بر اینکه باید به جلسه برسیم جلو، جلو بصورت نیمه‌کاره بازدید را رها نموده و شتابان به محل هفت چنار برگشتند. در هفت چنارخواستند که حضورمان را درج و امضاء نمائیم ، قبل از اینکه صورتجلسه‌ای تنظیم و در جمع قرائت شده باشد. سریعاً به دفتر کار مدیر عامل رفتیم پس از انجام جلسه تأکید بر قرائت صورتجلسه و مفاد آن شد ، که متأسفانه گفتند بعداً به استحضار میرسانیم. صورتجلسه تنظیم شده از طرف آبفا که در مورخ 17/6/98 با پیگیری‌های سخت اصحاب رسانه بدستم رسید ، هیچگونه سنخیتی با مسائل مطرح شده از طرف تابناک کرمان و دیگر اصحاب رسانه در خصوص دره مورگن نداشته و مورد تأئید نیست. در اینجا مسائل اصلی مجدداً مطرح می گردند:
1- از آنجایکه کلیه درختکاری‌ها با باغکاری‌های دو طرف مسیر رودخانه مورگن و با محدوده مورگن نیز متعلق به کشاورزان و حق آبه بران اهداء کننده آب حسین آباد نیست, روشن شود که براساس چه اسناد مالکیتی مبادرت به باغکاری شده؟ چه کسانی با چه مجوزی و چه منابع ابی کشت و کار نموده‌اند؟
2- چگونه از سیستم نگهبانی فعال شرکت آب و فاضلاب ، کامیونهای کود حیوانی، مرغی به محل باغ‌های مورگن «تر» که بر روی منطقه زهدار قنوات تأمین کننده آب شرب, منتقل و مصرف می‌شدند؟
3- چاه‌های میله‌ای، مادر چاه ، مظهر قنوات واگذار شده از طرف حق آبه بران حسین آباد به شرکت آبفا چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند؟ هر یک از آنها به تفکیک مشخص و معین گردند.
4- واکنش آب و فاضلاب به خطاکاریهایی که در منطقه زهدار قنوات می‌شده (کود دادن، تصرفات، پر کردن چاه‌های میله ای و ...) چه بوده است؟
5-پرونده دادگاهی تأمین آب شن‌شویی از آب شرب مورگن به کجا رسیده و آخرین حکم چیست؟
لازم به توضیح است که همه این موارد با تأکید در جلسه در حضور مدیر عامل مطرح ولی صورتجلسه ای تحریف شده تهیه گردیده جهت ارائه به استاندار کرمان.. .

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار