با اقدامات اصلاحی که از سوی شهرداری یزد انجام شد، امسال معضل آبگرفتگی در برخی نقاط حساس یزد ایجاد نشد.
کد خبر: ۸۱۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 18 January 2020

همه ساله بارش باران به ویژه در فصل زمستان سبب می شود بسیاری از معابر یزد با آبگرفتگی بسیار شدید روبرو شوند به گونه ای که برخی از معابر به هیچ عنوان در زمان بارش باران قابل استفاده نیستند.

وقوع این اتفاق برای مردم یزد به هیچ عنوان خوشایند نیست و متاسفانه آب گرفتگی‌ها در برخی سال‌ها سبب بروز حوادثی برای برخی شهروندان هم شده بود و شیرینی بارش نعمت باران را برای آنها تلخ می‌کرد.

در این بین موتورسیکلت سواران با بیشترین سختی در معابر آب گرفته شهر روبرو می‌شدند و سردی هوا و خیس شدن در اثر باران از یک طرف و رفتن در دریاچه‌های خیابانی که این آبگرفتگی‌ها به وجود می‌آورد از سوی دیگر، مشکلات بسیاری برای آنها ایجاد می‌‌کرد.

امسال اما در برخی از معابری که سال‌های قبل به صورت واقعی تبدیل به یک دریاچه مصنوعی می‌شد، هیچ اثری از آبگرفتگی نبود و به صورت کامل این معضل در این مسیرها برطرف شده بود.

زیرگذر میدان همافر یزد یکی از این مناطق بود که سال‌های قبل با کمترین حجم بارندگی آب بسیار زیادی در آن جمع می‌شد ولی امسال هیچ آبگرفتگی بوجود نیامده بود؛ محمود دهقان معاون امور زیربنایی شهرداری یزد در این رابطه به خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: امسال سعی شد در برخی از معابری که بیشترین آبگرفتگی در آن به وجود می‌آمد، مشکل برطرف شود و این اقدام انجام شد.

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته، امسال در زیرگذر میدان همافر، میدان صنعت، انتهای بلوار جمهوری، خیابان غدیر در حسن آباد و خیابان مهدی کوچه سعدی مشکل آب گرفتگی نداشتیم.

معاون امور زیربنایی شهرداری یزد در ارتباط با اقدامات انجام شده در رفع آبگرفتگی معابر گفت: کانال کشی و اصلاح و مرمت و زیرسازی مجدد باند کند‌رو در میدان همافر انجام و  کانال کشی و احداث جوی جدید در انتهای بلوار جمهوری انجام شد.

دهقان به وضعیت نامناسب میدان حسین زاده در بلوار شیخ کلینی طی سال‌های قبل اشاره کرد و افزود: این مشکل با اصلاح 250 متر از آسفالت منطقه و 40 متر لوله‌گذاری به صورت کامل حل شد.

وی تصریح کرد: ایجاد چاه‌جذبی، اصلاح زیرسازی و جمع‌آوری آسفالت موجود برای لوله‌گذاری در خیابان غدیر حسن‌آباد، لوله‌گذاری به طول 100 متر در تقاطع بلوار شهید رجایی به دولت‌آباد و اصلاح اسفالت به میزان 95 متر و کانال کشی به طول 40 متر در میدان آرمان هم سبب حذف آبگرفتگی در این مناطق شد.

با توجه به اقدامات صورت گرفته و رفع مشکل و معضل آب گرفتگی در این معابر، انتظارات از شهرداری برای برطرف کردن این مشکل در نقاط دیگر شهر بالاتر رفته و این امید در بین مردم ایجاد شده که در سال‌های گذشته، میزان مشکلاتی که ناشی از این آب گرفتگی‌ها برای مردم به وجود می‌آمد کمتر شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار