غلامعلی سفید در انتقاد به رد صلاحیت فله اصلاح طلبان یزدی در انتخابات مجلس 98 بیان داشت: یکسری از کارهای خارج العاده هستند که هیچ توجیهی ندارند. در این فضا، حرکت شورای نگهبان که باعث رد صلاحیت بعضی افراد شده، واقعا یک حرکت خارج العاده بود!
کد خبر: ۸۱۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 15 January 2020

به گزارش تابناک یزد؛ در مهلت تعیین شده برای ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم، ۲۳۹ نفر در چهار حوزه انتخابیه استان یزد ثبت نام کردند که ۹ نفر از آنها انصراف دادند. با بررسی صلاحیت‌ها توسط مراجع ذی‌صلاح، حدود ۵۵ درصد این افراد شامل ۱۰۹ نفر، تأیید صلاحیت شدند که عمده آنان از فعالان سیاسی اصول گرا و مستقلین بودند.
غلامعلی سفید رئیس شورای شهر و فعال سیاسی اصلاح طلب  یزد در گفتگو با تابناک یزد از روند رد صلاحیت فله اصلاح طلبان یزدی در انتخابات مجلس 1398 انتقاد کرد.
در این گفتگو می خوانیم:

 

نظر شما در مورد رد صلاحیت فله ای کاندیدای اصلاح طلب استان یزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی چیست؟

در جامعه ی امروز ما سراسر غم می بارد! و هر روز را که صبح می کنیم باید منتظر یک خبر ناگوار باشیم و این برای نشاط و امید جامعه ی ما اصلا خوب نیست!

شابد بعضی از این اتفاق ها بخاطر تدبیر ها و یا حتی بی تدبیری های قبلی هاست که شاهد آن هستیم. بلایایی که از قبل تدبیری برایشان نیاندیشیدیم و نیاندیشیدند و باعث مواجه شدن امروز ما با آنها شده.

اما یکسری از کارهای خارج العاده هستند که هیچ توجیهی ندارند. در این فضا، حرکت شورای نگهبان که باعث رد صلاحیت بعضی افراد شده، واقعا یک حرکت خارج العاده بود!

 میگویند ما بعضی هارا رد صلاحیت کردیم چون مشکل مالی داشتند! مثلا شخصیت هایی مثل آقایان اولیاء و  کلانتری چه مشکل مالی داشتند که رد شدند؟! چرا باید فضای جامعه را با این حرف ها آلوده کنید؟

من نمی گویم در این غمباری ها و مشکلات، دشمن و بیگانه نقشی ندارند اما اولا ما زمینه های این اتفاقات را فراهم می کنیم، ثانیا آنچه توسط خود ما انجام می شود، بیشتر از کاریست که آنها انجام میدهند.

به نظر می رسد که این کارها بسیار شرم آور و قبیح است و بدتر اینکه عده ای متوجه نیستند و دارند به آنها شاخ و بن میدهند.

 

نظر شما در مورد رد صلاحیت دکتر تابش و مهندس موسوی بیوکی از نمایندگان فعلی استان یزد در مجلس شورای اسلامی با عناوینی چون عدم التزام به اسلام و ولایت فقیه چه می باشد؟

کسی که در این ۴۰ سال نظام مسئولیت داشته و همین الان هم در مجلس حضور دارد، یکباره می آیند و همچنین شخصیتی را رد صلاحیت می کنند! فقط میتوانم بگویم که بسیارزشت و غیرقابل توجیه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار