عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه مبارزه با پول کثیف در انتخابات در حد شعار بوده و جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: جناح‌ها باید به سمت شفافیت حداکثری بروند تا دغدغه‌ها در این باره رفع شود.
کد خبر: ۸۱۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶ 02 January 2020

محمدرضا صباغیان بافقی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره جلوگیری از گردش پول کثیف در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری گفت: ما به اندازه کافی قوانین برای برخورد و ممانعت از این موضوع در کشور داریم اما متأسفانه چون نظارت وجود ندارد مردم حلاوت برخورد با این موضوع را نمی‌چشند.

وی افزود: همه کسانی که در چارچوب تبادلات مالی و گردش پول‌های کثیف در انتخابات حضور دارند از این اعتبارات استفاده می‌کنند و کسی نیست که پول کثیف نگیرد و به دیگران بگوید شما در این زمینه گامی برندارید.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تصریح کرد: متأسفانه گردش پول کثیف در انتخابات مربوط به یک جناح خاص نیست و همه جناح‌ها در آن از این پول استفاده می‌کنند.

صباغیان بافقی خاطرنشان کرد: افرادی که شعار می‌دهند که پول کثیف در انتخابات وجود دارد باید در ابتدا اموال و دارایی خود را شفاف برای مردم بازگو کنند و بعد ادعا کند که مخالف گردش پول کثیف در انتخابات است.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر شفافیت را در بخش‌های مختلف گسترش دهیم می‌توانیم مانع از گردش پول کثیف در جامعه و به ویژه در انتخابات شویم ضمن اینکه شفافیت هم مانع از فسادهای دیگر خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: متأسفانه همگان شعار مبارزه با گردش پول کثیف در انتخابات را می‌دهند اما در مقام عمل و اجرا کاری نکرده‌اند و می‌توانم به صراحت بگویم بسیاری از مباحثی که در این زمینه مطرح می‌شود بیشتر جنبه شعاری و تبلیغاتی دارد.

صباغیان بافقی افزود: وقتی من تمامی اموال و دارایی‌ام را به مردم اعلام کردم و با آنها شفاف بوده‌ام کسی نمی‌تواند اتهام پول کثیف را به من بزند و ای کاش همه مسؤولین و مدیران این گونه رفتار کنند که در آن صورت بساط پول کثیف از کشور برچیده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاهمان به گردش پول کثیف و مخالفت با آن به دور از شعار و تبلیغات باشد و در مقام اجرا و عملیاتی با آن مبارزه کنیم ضمن اینکه باید هر چه سریعتر اطلاعات مندرج در سامانه حقوق و دستمزد مدیران و مسؤولین را تکمیل کنیم.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: وقتی اموال و دارایی یک مدیر و مسؤول به مردم اعلام شود آنها از این موضوع استقبال کرده و متوجه می‌شوند که ریگی به کفش او وجود ندارد. 

صباغیان بافقی گفت: کسانی که باید مجری برخورد با گردش پول کثیف در کشور باشند باید اموال و دارایی‌شان را اعلام کنند چرا که مردم دیگر از شعار و تبلیغات خسته شده‌اند و فقط اجرا و عمل را از مسؤولین می‌طلبند. 

وی گفت: وقتی فردی با پول کثیف روی کار بیاید دیگر دغدغه رفع مشکلات مردم را ندارد.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار