بیش از 1400 قلاده سگ در 9 ماهه نخست سال جاری توسط کارشناسان دامپزشکی قزوین علیه بیماری هاری واکسینه شدند.
کد خبر: ۸۰۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲ 28 December 2019

 یکهزار و 400 قلاده سگ در قزوین علیه هاری واکسینه شدند

به گزارش تابناک قزوین،مهدی جلوخانی ،رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر افزود: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بالاست،  این بیماری در گوشتخواران اهلی و وحشی مشاهده شده و در صورت ابتلای انسان احتمال مرگ بسیار بالاست.

دکتر مهدی جلوخانی در مورد علایم بالینی این بیماری گفت: حیوان هار علائمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ آن را به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های روستایی را مؤثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری برشمرد و افزود: اداره دامپزشکی قزوین در راستای وظایف سازمانی خود نسبت به واکسیناسیون سگ‌ها در روستاهای این شهرستان توسط همکاران واحد بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی ، تعداد یک هزار و 457 قلاده سگ  را علیه بیماری هاری واکسینه کرده است.

 وی در پایان از دامداران خواست، ضمن همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی، در راستای پیشگیری از بروز بیماری، تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های ولگرد را با حصار کشی مناسب خانه و دامداری، محدود کرده و در صورت برخورد با موارد مشکوک، مراتب را از طریق شماره تلفن 4 رقمی 1512 به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار