یک متخصص بیماری‌های عفونی- داخلی مطرح کرد:
مونسان گفت: دی‌اکسید گوگرد سنگین‌تر از هواست و وقتی بدن در محیطی بسته و مملو از آن قرار می‌گیرد، در مواردی حتی می‌تواند باعث خفگی و مرگ شود.
کد خبر: ۸۰۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶ 20 December 2019

بیژن مونسان، متخصص بیماری‌های عفونی- داخلی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا می‌تواند سلامت شهروندان را به خطر اندازد، گفت: وجود گوگرد احتمالی در بنزینی که ماشین‌ها در سطح شهر استفاده می‌کنند زنگ خطری برای سلامت افراد است.

او ادامه داد: البته گوگرد مانند هر عنصر دیگری اگر به میزان مورد نیاز بدن دریافت شود، مفید هم خواهد بود اما زمانی که بیش از حد مورد نیاز باشد باعث مسمومیت می‌شود.

مونسان استنشاق بیش از اندازه گوگرد موجود در هوا را خطرناک عنوان کرد و افزود: مسمومیت با گوگرد اغلب استنشاقی است و از طریق تنفس رخ می‌دهد. از طرفی تماس مداوم با گوگرد، تحریک‌ غشا‌های مخاطی را به دنبال دارد. همچنین قرار گرفتن طولانی مدت در معرض این ماده می‌تواند فرد را مبتلا به برونشیت، سرفه‌های مکرر و ناراحتی‌های تنفسی کند.

او وجود گوگرد را یکی از عواملی ابتلا به بیماری آسم عنوان کرد و توضیح داد: آسم شایع‌ترین مشکل تنفسی و از بیماری‌های مزمن ریوی است که ممکن است به‌دنبال تنفس گوگرد در بدن ایجاد و باعث تحریک راه‌های هوایی و سرفه، خس‌خس سینه، گلودرد و کوتاه شدن حجم تنفس شود.

این متخصص عنوان کرد: دی‌اکسید گوگرد سنگین‌تر از هواست و وقتی بدن در محیطی بسته و مملو از آن قرار می‌گیرد، در مواردی حتی می‌تواند باعث خفگی و مرگ شود.

مونسان تصریح کرد: گوگرد همچنین با اثر روی چشم‌ها، ممکن است تاری دید ایجاد کند.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار