رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم:
رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان اینکه هشدار مقام معظم رهبری در مورد وضعیت قم بسیار جدی است،‌ گفت: نباید اجازه داد شهر قم با آن همه سابقه مانند آندلس شود.
کد خبر: ۸۰۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴ 12 December 2019

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمد محمدی عراقی بعد از ظهر چهارشنبه در همایش «آمران معروف و نهی از منکر» که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، با اشاره به رسالت حاکمان اسلامی برای تحقق دولت و جامعه اسلامی و حرکت به سوی تمدن اسلامی براساس بیانات رهبر انقلاب، گفت: حرکت انقلابی که بر اساس دین و احکام الهی شروع می‌شود، مراحلی باید بر اساس منظومه فکری طی کند تا نهایتا این دولت مقدمه‌ای برای ظهور و دولت اسلامی باشد.

وی با بیان این که باید شرایط فعلی جامعه چه کرد، افزود: بر این باوریم با فکر و اندیشه انسان می‌تواند جامعه و خود را تغییر است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم بیان داشت: بر اساس مبانی دینی انسان خلیفه الله است و برای رسیدن به این مقام، لازم است ارزش‌های دینی را در خود تجلی دهد و در مقام بعدی جامعه را به سمت دین داری برد و نهایتا برای شکل گیری دولت اسلامی حرکت کند.

وی با بیان این که فعلا درحال دولت سازی اسلامی هستیم و باید زمینه را برای جامعه و تمدن اسلامی آماده کنیم، اظهار داشت: برای رسیدن به این مرحله قرآن وظایف را برای مردان و زنان اسلامی بیان کرده است.

حجت الاسلام محمدی عراقی افزود: از جمله این رسالت بر اساس آیات قرآن برای زنان و مردان اسلامی، ولایت داشتن بر یکدیگر است؛ ولایت داشتن جدای از معنای دیگر به معنای اطاعت پذیری و مسئولیت پذیری نسبت به یکدیگر است، یعنی مؤمنین نسبت به یکدیگر مسئولیت دارند.

وی بیان داشت: از جمله این مسئولیت‌ها امر به معروف و نهی از منکر است. قرآن اشاره می‌کند که امر به معروف از نماز هم مهم‌تر است. از دیگر رسالت‌ها بر پاداشتن نماز، اطاعت از خدا و ولی خدا است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: اگر این مراحل را رعایت کردیم، جامعه هم اسلامی خواهد شد و زمینه برای ایجاد دولت و تمدن اسلامی فراهم می‌شود.

وی در ادامه گفت: ۲۵ سال گذشته رهبر انقلاب نسبت به تهاجم و ناتوی فرهنگی هشدار داده بودند. ایشان فرمودند «دشمن درجنگ نظامی نتوانسته کاری کند، الان به دنبال ناتوی فرهنگی است».

حجت الاسلام محمدی عراقی گفت: در سال‌های گذشته نیز نسبت به وضعیت شهر و حوزه علمیه قم هشدار داده بودند و دغدغه‌های خود را ابراز کردند.

وی افزود: سوال این است که اگر مردم دوباره به دیدار ایشان بروند، اولین سوالی که در این دیدار مطرح می‌شود، آیا مردم به هشدارهای وضعیت فرهنگی قم توجه کردند یا نه؟ آیا در عمل مسئولین و مردم برای جلوگیری از وضعیت ضد دینی قم کاری کرده‌اند یا نه.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم بیان داشت: حتی از بنده مسئول دفتر رهبر انقلاب می‌توانند سوال کنند، شما برای وضعیت فرهنگی قم چه کرده‌اید؟.

وی گفت: تاریخ تجربه تلخی از وقایع فرهنگی مدینه دارد، که بنی امیه برای برقراری عیش و نوش خود از این شهر رقاص و آواز خوان زن می‌آوردند. این شهر، شهر پیامبر(ص) بود، اما چه می‌شود هنوز عرق کفن پیامبر(ص) خشک نشده بود، اوضاع شهر مدینه به عنوان پایتخت جهان اسلامی این گونه تغییر می‌کند.

حجت الاسلام محمدی عراقی افزود: هشدار مقام معظم رهبری در مورد وضعیت قم بسیار جدی است. نباید اجازه داد شهر قم با این همه سابقه مانند آندلس شود. چرا با وجود حوزه‌های علمیه، مراجع، علما و مردم و مراکز اسلامی وضعیت قم باید این گونه باشد.

وی گفت: رهبر انقلاب از وضعیت قم ابراز نگرانی کردند. ایشان وقتی برای زیارت به مسجد مقدس می‌روند، می‌فرمود «وضعیت بازارها و خیابان‌های قم نسبت به گذشته تغییر کرده است».

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: درصد اندکی از این ناهنجاری با قوه قهریه حل می‌شود، اما ۹۵ درصد با کار فرهنگی و امر به معروف و نهی از منکر رفع شود.

وی بیان داشت: قم خانه اهل بیت(ع) است. باید به وسیله رسانه‌های بیداری و شنیداری قم، افکار عمومی و مردم متوجه خطر فرهنگی و هشدارهای رهبر انقلاب شوند. انتظار این است برای رفع مشکلات فرهنگی قم، مردم به صحنه بیایند و مسئولان هم در این کار جلوتر از مردم باشند.

حجت الاسلام محمدی عراقی گفت: سزوار نیست در کنار این همه مشکلات جامعه و بی تدبیری مسئولان، دغدغه دیگر که آن وضعیت فرهنگی شهر قم است، به نگرانی ایشان اضافه شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار