امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از اینکه در صنعت خودروسازی هیچ قدمی برای پیشرفت برنداشته‌ایم، گفت: اگر به توان داخلی جوانانمان تکیه کنیم ‌در آینده‌‌ به حدی از پیشرفت می‌رسیم که دشمن چاره‌ای جز عقب‌نشینی جلوی راه خود نمی‌بیند.
کد خبر: ۸۰۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱ 07 December 2019

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی(ره) یزد با تاکید بر اینکه حفاظت و حراست از انقلاب وظیفه همه افراد جامعه است اظهار داشت: امام خمینی(ره) معتقد بود که این حرکت راهنمایی از سوی خدا برای تاسیس نظام اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: قطع امید از استکبار جهانی و درآمدن از قیومیت آنها و امید بستن به خدا موضوعی بود که امام خمینی(ره) از ثمرات اصلی انقلاب می‌دانست که ما را به هدف عالی زندگی می‌رساند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه وقتی ما در زندگی هدف نداشته باشیم نمی‌توانیم برای سبک زندگی خود برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم گفت: امروز دنیا هدف از زندگی را گم کرده و به همین دلیل است که هر روز شاهد جنگ‌ها و کشت و کشتارها در نقاط مختلف جهان هستیم.

ناصری یزدی هدف از زندگی را رسیدن به خدای متعال دانست و افزود: نظام اسلامی برای این مسئله پیاده شد و ما هم در تمام حرکاتمان باید تلاش کنیم که خود و دیگران را به کمال برسانیم و همین موضوع هم سبب شده که امام خمینی(ره) بفرمایند که حفظ انقلاب از اوجب واجبات است.

 

امام جمعه یزد تصریح کرد: به گفته قرآن کریم، استکبار برخلاف آنچه که خداوند می‌خواهد ایستاده و حرکت می‌کنند و تلاش آنها این است که انسانیت را از بین برده و افراد را حتی از حیوانات هم پست‌تر کند.

وی با تاکید بر اینکه لازمه تحقق این هدف شوم دشمنان این است که ملت‌های دیگر فکر نکنند گفت: دشمن در این راستا سه موضوع و اصل مهم تدین، تفکر و تعقل را از آموزش در ایران گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به رویکرد استکبار در ایران پیش از انقلاب و دوران طاغوت اشاره کرد و افزود: در آن زمان حتی اجازه نمی‌دادند بسیاری از مردم به ویژه در روستاها کوچکترین حدی از علم را فرا بگیرند و معتقد بودند که اگر مردم علم و دانش را فرا بگیرند دیگر زیر سلطه آنها نمی‌روند.

ناصری یزدی با تاکید بر اینکه پس از انقلاب هم متاسفانه در آموزش و پرورش ما سه اصل تدین، تفکر و تعقل آنگونه که باید و شاید وارد نشد تصریح کرد: به حمدالله با هدایت‌های مقام معظم رهبری و با تکیه بر جوانان داخلی در برخی از عرصه‌ها از جمله هسته‌ای و پزشکی و نانو پیشرفت بسیار خوبی در ایران به وجود آمد و ما به عرصه‌های اول جهان وارد شدیم ولی در برخی از صنایع از جمله صنعت خودروسازی هیچ قدمی برای پیشرفت برنداشتیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه دشمن سعی دارد که ایران را از رسیدن به پیشرفت باز دارد گفت: در عرصه‌هایی که ایران توانست به پیشرفت و توسعه دست پیدا کند دشمن عقب‌نشینی کرد، از جمله عرصه نظامی که استکبار امروز به خوبی می‌داند دیگر توان رویارویی با ایران را ندارد.

وی افزود: در دیگر عرصه‌ها هم اگر به توان داخلی جوانانمان تکیه کنیم و از آنها حمایت لازم انجام شود، قطعا به یاری خدا در آینده‌ای نزدیک به حدی از پیشرفت می‌رسیم که دشمن چاره‌ای جز عقب‌نشینی جلوی راه خود نمی‌بیند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار