شهردار یزد خبر داد:
شهردار یزد از برگزاری نخستین جشنواره ملی گردشگری معلولان با حضور ۷۰ معلول ضایعه نخاعی کشور در یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۰۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ 30 November 2019

جمال الدین عزیزی در نشست خبری هماهنگی برنامه های جشنواره ملی گردشگری معلولان کشور با اشاره به اینکه نهضت مناسب‌سازی فضای عمومی، مناسب‌سازی معابر شهری و ابنیه تاریخی در کشور به راه افتاده و یزد در این زمینه پیشتاز است، اظهار داشت: در تلاش برای تبدیل یزد به شهر دوستدار معلول هستیم.

وی بیان کرد: یزد به عنوان یک شهر جهانی باید در مسیر توسعه زیرساختها قدم بردارد و تلاش ما توجه بیش از پیش به حقوق شهروندی در این زمینه است.

شهردار یزد عنوان کرد: برگزاری این جشنواره یک حرکت فانتزی، تبلیغاتی و شعاری نیست بلکه در پلان مدیریت شهری، موظف به مناسب سازی معابر برای همه اقشار و افراد جامعه هستیم.

عزیزی با بیان اینکه باید در برنامه‌ریزی شهری باید به همه اقشار جامعه توجه داشت، تصریح کرد: باید محدودیتی که در شهر وجود دارد را رفع کنیم تا زمینه جذب گردشگر به شهر تاریخی یزد فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این جشنواره حرکتی خوبی خواهد بود تا مناسب سازی در شهر را دنبال کنیم و شاهد حضور معلولان در سطح جامعه باشیم، بیان کرد: ۱۵ دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهری ویژه معلولان در شهر یزد آماده سازی شده است.

عزیزی ادامه داد: همچنین اعتبار خوبی هم برای مناسب سازی فضای عمومی شهری در بودجه شهرداری  اختصاص یافته همچنین طرح پایش شهری هم در دستور کار شهرداری قرار دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار