با گذشت شش روز از قطعی اینترنت در کشور، ارتباطات اینترنت به صورت محدود برای برخی مراکز و برخی استان‌های کشور برقرار شده است و طبق گفته منابع آگاه، اینترنت استان یزد نیز دوم آذرماه برقرار خواهد شد.
کد خبر: ۷۹۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 22 November 2019

به گزارش تابناک یزد، از بیست‌وپنجم آبان‌ماه و اتفاقاتی که در پی اعلام نرخ‌های جدید بنزین رخ داد؛ اینترنت خطوط تلفن‌ثابت و تلفن‌همراه در برخی نقاط کشور قطع شد و روز بعد قطع سراسری اینترنت در کشور اتفاق افتاد.

‌حال پس از گذشت6 روز از قطع کامل اینترنت در کشور، وزارت ارتباطات وصل‌شدن تدریجی اینترنت در برخی استان‌ها را تایید کرد.
پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش با بیان اینکه قطعی دائمی اینترنت امکان‌پذیر نیست از رفع قطعی آن در اوایل هفته آینده خبر داد و گفت: بخش‌هایی از آن (فضای مجازی) مدیریت خواهد شد. اوایل هفته آینده اینترنت مجدد رفع محدودیت خواهد شد.

همچنین یک منبع آگاه در گفتگو با تابناک یزد از احتمال اتصال مجدد استان یزد به اینترنت جهانی تا دوم آذرماه خبر داد. 
این منبع آگاه گفت به احتمال زیاد شهروندان یزدی بتوانند از ابتدای هفته پیش رو به اینترنت دسترسی پیدا کنند اما طبق تجارب سایر استان هایی که اینترنت آن ها متصل شده است، فقط اینستاگرام و واتس آپ قابل دسترسی باشد و تلگرام همچنان قطع باشد.

شایان ذکر است محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد نیز اظهار داشته است: به اپراتورهای ثابت اینترنت اعلام شده تا به کاربران خاص و شرکت ها و دفاتر خدماتی خدمات ارائه داده و اینترنت آنها را وصل کنند.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد کاربرانی از جنس شرکت ها و دفاتر خدماتی، دانشگاه ها و مراکز تبلیغات دینی، ادارات دولتی، بانک ها، صرافی ها، نیروهای نظامی و انتظامی، استارت آپ ها، خبرگزاری ها، سایت های خبری در سراسر استان به اینترنت متصل خواهند شد.

پاکدل عنوان کرد: به زودی اینترنت و پیام رسان ها در سراسر استان متصل خواهد شد و مشکلاتی که در این زمینه به وجود آمده، رفع خواهد شد.

منبع: تابناک
برچسب ها: اینترنت ، یزد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار