امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به بیان بخشی از نیازها، بایدها و نبایدهایی که باید در سفر رئیس جمهور به یزد مورد توجه قرار گیرند اشاره کرد.
کد خبر: ۷۹۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸ 09 November 2019

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به اینکه در ارتباط با ایام میلاد پیامبر دو نظر وجود دارد اظهار داشت: از 12 تا 17 ربیع الاول که بین دو روایت است را بزرگان دین ما به عنوان هفته وحدت نام‌گذاری کرده‌اند.

وی تصریح کرد: همه ما مسلمانیم، اسلام، پیامبر، قرآن همه و همه اعتقادات مشترک ماست و اما در یک مسئله که جانشینی پیامبر(ص) اختلاف وجود دارد ولی این منافات ندارد که ما در مشترکات با یکدیگر باشیم؛ همه ما باید با هم و در کنار هم باشیم و نگذاریم دشمنان در کشورهای اسلامی ورود داشته باشند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه همیشه در ایران شیعه همیشه پیشقدم در بحث وحدت بوده عنوان کرد: ضرورت دارد که تمام مسلمانان نسبت به وحدت به عنوان مهمترین نیاز امروز کشورهای اسلامی، توجه ویژه داشته باشند و زمینه قطع دست استکبار از برخی کشورهای مسلمان را فراهم کنند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه دشمن امروزه در هر کجایی که بتواند با سلاح به غارت بپردازد انجام می‌دهد گفت: اما در نقاطی زا جمله کشور ایران که دست دشمن کوتاه است، شایعه و بدبینی و ناامیدی را در بین مردم ترویج می‌دهند تا بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: حضرت امام خمینی(ره) همیشه می‌فرمودند که ذات استکبار خبیث است و به هیچ عنوان برای منافع مردم ما کاری انجام نمی‌دهند بلکه تمام تلاش آنها این است که به اهداف خود دست پیدا کنند ولو اینکه با کشتار و بدخواهی مردم دیگر کشورها انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما در زندگی خود اسراف و دورریز بسیار زیادی داریم تصریح کرد: در برخی موارد ما فکر می‌کنیم هیچ کاری نمی‌توان در ارتباط با رفع مشکلات و دوری از اسراف و انجام داد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که مردم فکر می‌کنند اسراف و بریز و بپاش در آن باید باشد و هیچ کاری نمی‌توان کرد گویی که وحی منزل شده، بحث ازدواج و مراسم‌های عروسی و سنت‌های نادرستی است که وجود دارد.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: سنت‌هایی که ما خودمان وارد بحث ازدواج کردیم و در ارتباط با جهازیه، مهریه و اجناس بسیار زیاد داخلی و خارجی سبب شده که برخی از جوانان ما اصلا نمی‌توانند تن به ازدواج دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از جهیزیه‌های بسیار سنگینی که در جامعه رواج پیدا کرده گفت: اینها جزو اسراف‌ها و فساد است؛ لازم است در ارتباط با این موضوع تجدید نظر کنیم.

وی به سفر رئیس جمهور به یزد اشاره کرد و گفت: نگاه رئیس جمهور به تمام شهرستانها باید یکنواخت باشد و توجه دوستی و رفاقتی به بخش خاصی از استان نداشته باشند و با همه مردم صحبت کنند نه اینکه به یک قشر خاصی توجه نمایند.

امام جمعه یزد افزود: رئیس جمهور باید تصمیمی بگیرد که برای همه شهرها باشد نه اینکه یک شهری را تافته جدابافته بدانیم و به آن توجه کنیم ولی به شهری که الان محرومیت دارد هیچ توجهی نکنیم یا آنچنان که باید مورد توجه نباشد.

ناصری یزدی خطاب به مسئولان استان یزد هم گفت: آقایان در یزد هم نباید سعی کنند از موقعیت و جایگاهی که دارند سوء استفاده کنند و مباحث رئیس جمهور را به سمت خود بکشانند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: بحث تامین آب، توسعه خط ریلی، مسائل فرهنگی استان و کشور، حمایت از جوانان فعال در صنایع دانش‌بنیان، تقویت روحیه دینی و اخلاقی کودکان، نوجوانان و جوانان از جمله مواردی است که باید در این سفر به آن توجه ویژه‌ای شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار