رئیس دادگستری مهریز:
رئیس دادگستری شهرستان مهریز گفت: تسریع در اجرای کامل طرح کاداستر یکی از اساسی ترین عوامل کاهش وقوع جرائم و دعاوی در حوزه اراضی ملی و اختلافات ملکی است.
کد خبر: ۷۹۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵ 09 November 2019

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، مرتضی حدادزاده در دیدار با مدیرکل و معاونین اداره ثبت اسناد و املاک استان یزد اظهار داشت: با توجه به اینکه مهلت اجرای طرح کاداستر رو به پایان است، اجرای کامل این طرح در سطح شهرستان مهریز بالاخص مناطق ییلاقی این شهر نیازمند تسریع است که مستقیم و غیر مستقیم بر کاهش دعاوی، اختلافات و وقوع جرائم اثرگذار است.

این مقام قضایی در خصوص مزایای متعدد اجرای طرح کاداستر بیان داشت: با اجرای کامل این طرح،  از سوء استفاده افراد متخلف در حوزه اراضی دولتی و معاملات متعدد بر روی یک ملک جلوگیری خواهد شد و مردم با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به معامله خواهند کرد و از برکات این خدمات بهره مند می شوند.

وی افزود: هزینه های بالای اجرای طرح کاداستر می‌طلبد که دستگاه های اجرایی در تأمین اعتبار آن نگاه ویژه داشته باشند چرا که اجرای این طرح، نوعی سرمایه گذاری به منظور پیشگیری از وقوع جرم است.

حدادزاده با بیان اینکه پرونده‌های زمین‌خواری با اجرای طرح کاداستر بسته می‌شود، اضافه کرد: برای قطع دست عده‌ای سودجو از اراضی ملی باید دستگاه‌های اجرایی نسبت به اعلام املاک دولتی که در اختیارشان است، اقدام کنند و اگر دستگاه‌های مختلف در اجرای طرح کاداستر و تهیه نقشه‌های UTM برای تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی اقدام کنند، یکبار برای همیشه پرونده زمین‌خواری‌ها بسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع تصرفات اراضی و اموال خصوصی مشکل حادی نداریم افزود: طرح کاداستر از عوامل مهم در پیشگیری از تصرف اراضی ملی و ایجاد شفافیت و تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی و دولتی محسوب می شود.

وی اجرای طرح کاداستر و سند دار شدن اراضی ملی و دولتی را مهم و ضروری برشمرد و بیان داشت: اجرای کاداستر که می‌تواند دست زمین خواران را در تعدی به اراضی ملی و دولتی کوتاه کند و فرصت زمین خواران را از بین ببرد، نباید به واسطه تأمین نشدن اعتبار و کمبود منابع مالی با تأخیر مواجه شود.

منبع: ایلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار