دادستان عمومی و انقللاب مرکز استان یزد گفت: مالکیت افراد برای دستگاه قضایی محترم است و از سوی دیگر انفال، اموال عمومی و بیت‌المال نیز نباید به واسطه ترحم و جانبداری بی‌جهت تضییع شود.
کد خبر: ۷۹۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳ 06 November 2019

محمدرضا حدادزاده در جلسه با هیئت مدیره جدید کانون کارشناسان رسمی دادگستری یزد اظهار داشت: نظر کارشناسی پشتوانه رأی قضایی است لذا اظهار نظر کارشناسی باید مستدل و صریح باشد و کارشناسان رسمی مکلفند نکات و توضیحاتی که برای تبیین نظریه ضروری است در کمال دقت و صحت منعکس کنند.

وی با اشاره به اینکه در پرونده‌های مرتبط با اراضی و انفال حساسیت بیشتری وجود دارد، افزود: آنچه که دادگاه انتظار دارد صداقت و رو راستی است که کارشناس باید با مداقه تمام، نظر خود را تبیین کند و ذره‌ای از حقیقت به سمت یکی از طرفین گردش پیدا نکند.

این مقام قضایی تصریح کرد: مالکیت افراد برای دستگاه قضایی است و از سوی دیگر انفال، اموال عمومی و بیت‌المال نیز نباید به واسطه ترحم و جانبداری بی‌جهت تضییع شود.

وی شجاعت را لازمه کار کارشناسی به‌ویژه در مواجه با شکات حرفه‌ای دانست و گفت: شکات حرفه‌ای با تهدید و ارعاب کارشناسی سعی در تغییر نظر کارشناسی را دارند که در این مسئله ایجاب می‌کند کارشناسان بدون هر گونه ترس و واهمه نظر کارشناسی خود را مطابق با اصل مسئله و بر مبنای حقیقت اعلام کنند.

دادستان یزد تأکید کرد: برخی نظرات کارشناسی دور از واقعیت و مستندات پرونده است، لذا بنا داریم برای این گونه نظرات کارشناسی اخذ توضیح بخواهیم و در صورت احراز هر گونه مسئله‌ای غیر از مسئله کارشناسی رسیدگی کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار