فرماندار دشت آزادگان:
فرماندار دشت آزادگان گفت: تاکنون بیش از 22 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ مرز چذابه پارک شده و این مرز در پارک خودروهای شخصی مشکلی ندارد.
کد خبر: ۷۸۸۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶ 15 October 2019

حمید سیلاوی با اشاره به شرایط حمل و نقل و تردد زائران از مرز چذابه اظهار کرد: به منظور رفاه زائران و تسهیل در تردد آن‌ها از این مرز، برنامه جامع تسهیل تردد زائران در قالب 9 ماموریت تعریف شده تا در این زمینه به زائران خدمت‌رسانی شود.

وی افزود: در این زمینه راه‌های ارتباطی منتهی به مرز چذابه که احتمال داده می‌شد زائران را با مشکل مواجه کنند، ساماندهی شد. همچنین 90 هکتار پارکینگ با ظرفیت نگهداری 72 هزار خودرو برای استقرار خودروهای زائران در این مرز در نظر گرفته شد. تاکنون بیش از 22 هزار دستگاه خودرو در پارکینگ مرز چذابه پارک شده و این مرز در پارک خودروهای شخصی مشکلی ندارد.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: به منظور تردد زائران، اتوبوس‌هایی از پارکینگ به سمت مواکب و از مواکب به سمت پایانه مرزی در نظر گرفته شده است.

سیلاوی با بیان اینکه 280 موکب برای مرز چذابه در نظر گرفته شد اما از این تعداد 100 موکب برپا شده است، عنوان کرد: امکانات این مرز به گونه‌ای است که حدود 10 هزار زائر می‌توانند شب را در مواکب سپری کنند و از خدمات موکب‌ها بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: با توجه به 32 گیت در نظر گرفته شده در پایانه مرزی چذابه، تردد از این مرز روان است و زائران بدون معطلی به آن سوی مرز هدایت می‌شوند. 16 گیت اضطراری نیز در نظر گرفته شده تا در زمان تراکم جمعیت از آن‌ها استفاده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار