فارس،مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌شرقی از ثبت‌نام 105 هزار نفر از استان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی خبر داد.
کد خبر: ۷۸۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ 12 October 2019

امیر روحی امروز اظهار داشت: تا به امروز بیش از 105 هزار نفر از آذربایجان‌شرقی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در سایت سازمان حج و زیارت ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این رقم بیش از برنامه‌ریزی صورت گرفته است، افزود: براساس برنامه‌ریز‌ی‌ها، پیش‌بینی شده بود از آذربایجان‌شرقی 100 هزار نفر برای حضور در این مراسم شرکت کنند که تا این لحظه شور حسینی مردم آذربایجان‌شرقی بی‌سابقه بوده است.

روحی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا از تعداد افرادی که به سمت کربلا عزیمت کرده‌اند آماری دارند، گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان آماری در این مورد ارائه داد، چرا که مردم حسینی استان با هر وسیله اعم از شخصی، وسایل نقلیه عمومی و اتوبوس‌های جمعی به طرف کشور عراق حرکت می‌کنند.

روحی با اشاره به استقبال هموطنان برای حضور در مراسم اربعین امسال یادآور شد: حتی مسوولان کشور عراق نیز اذعان کرده‌اند که آمادگی و پیش‌بینی برای حضور این خیل عظیم از زائران اربعین را نداشته‌اند.

این مقام استانی در حج و زیارت از هموطنان خواست تا برنامه‌ریزی برای برگشت را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند و حتی چند روز قبل از اربعین برای بازگشت اقدام کنند تا شاهد ازدحام زائرین در مرز و به تبع آن پیش آمدن مشکلات بعدی از جمله عدم دستیابی به وسایل نقلیه نباشیم.

روحی در پایان خاطرنشان ساخت: از تبریز 70 دستگاه اتوبوس از سوی شرکت اتوبوسرانی تبریز برای امدادرسانی به جابه‌جایی زائرین اربعین اعزام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار