نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه پیاده روی اربعین حرکتی در زمینه جهانی شدن فرهنگ حسینی است گفت: این آیین، در واقع حرکت در سمت پیاده کردن آرمان های امام حسین است.
کد خبر: ۷۸۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 24 September 2019

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی ظهر امروز در مراسم اهدای احکام موکبداران یزد اظهار داشت: این حرکت که هر سال بر عظمت آن افزوده می‌شود، مطالبی را به ما اشاره می‌کند که در درجه اول  نشان دهنده توجه خدا به بحث کربلا و اربعین و سوق دادن دل‌های مردم به آن سو است.

وی تصریح کرد: معنای این حرکت این است افرادی که به سوی کربلا حرکت می‌کنند، در واقع به سمت پیاده کردن آرمان‌های حضرت امام حسین(ع) و آن چیزی که برای آن به شهادت رسیده می‌روند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: انسان می‌تواند این موضوع را به خود بباوراند که خداوند در حال فراهم کردن زمینه‌ای برای گسترش آرمان‌های خدایی و امام حسینی(ع) در جهان است.

ناصری یزدی با بیان اینکه این حرکت در واقع دنیا را به این معنا متوجه می‌کند که همگی آمادگی ظهور حضرت امام زمان(عج) را داشته باشند گفت: به همین دلیل این حرکت یک حرکت صرف سیاسی نیست و پشتوانه آن هم خداوند متعال است.

امام جمعه یزد گفت: هر کسی هم در این مسیر تلاش کند و زمینه‌ای فراهم نماید که افراد مختلف بیش از ‌پیش اقدام به حضور در این عرصه داشته باشند، در واقع زمینه‌سازی برای ظهور می‌کند.

وی این حرکت را متصل به امام حسین(ع) و خداوند دانست و عنوان کرد: باید قدردان این موضوع باشیم و واقعا و بی‌شائبه تلاش کنیم چرا که خداوند افتخار حرکت در راستای ترویج فرهنگ حسینی در تمام جهان را نصیب هر کسی نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امام حسین(ع) در لحظه شهادت فرمودند که این سختی‌ها برای من راحت است چرا که خداوند می‌بیند گفت: حضرت زینب(س) هم برای همین که خداوند بر همه چیز بینا و عالم است فرمود من جز زیبایی ندیدم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: ما هم باید به پیروی از امام حسین(ع) و حضرت زینب(س)، به دنبال رضای خدا باشیم و اگر سختی در این مسیر برابر ما قرار گرفت، بدانیم که خداوند آن را می‌بیند و بدون گلایه این سختی‌ها را تحمل کنیم و از اجر و ثواب وافر این موضوع بهره‌مند شویم.

امام جمعه یزد عنوان کرد: در کل باید در نظر داشته باشیم که در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نکرده، نیتمان غیر از خداوند متعال نباشد، به دنبال نام و نشان نباشیم و همه زیر پرچم امام حسین(ع) فعالیت کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار