امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در برخی مداحی‌ها مطالبی که مطرح می‌شود هیچ ارتباطی با امام حسین(ع) ندارد گفت: برخی مداحان به دنبال کسب شهرت به هر وسیله‌ای هستند.
کد خبر: ۷۷۹۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 14 September 2019

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تسلیت ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) اظهار داشت: آن حضرت تمام هستی خود را در مسیر احیای اسلام و امر به معروف و نهی از منکر فدا کرد.

وی تصریح کرد: حرکت امام حسین(ع) جهادی بود برای رضایت خدا و به سعادت رساندن مردم و پرده برداشتن از آنچه معاویه و یزیدیان در جامعه ایجاد کرده بودند و اصلا آن حضرت برای نجات خودش هیچ حرکتی انجام نداد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه پس از شهادت امام حسین(ع) رسالت اصلی حضرت زینب(س) آغاز شد خاطرنشان کرد: در حرکت حضرت زینب(س)، دو عنصر صبر و بصیرت به صورت بسیار پررنگ دیده می‌شود.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه ما در دنیا امروز به بالاترین بصیرت نیاز داریم گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران به واسطه ارزش‌های دینی و عاشورایی، در حال ترویج به تمام نقاط دنیا است.

امام جمعه یزد به اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین حرکتی است که به واسطه عظمت آن، در حال گرفتن کل دنیا است و در مقابل آن استکبار هم در سردرگمی و گیجی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد کمی از مداحی‌ها دچار نوعی انحراف‌ها شده عنوان کرد: برخی از مداحی‌هایی که الان در یزد انجام می‌شود و تعداد آن هم خیلی کم است متاسفانه به گونه‌ای است که مطالب آن به هیچ عنوان مرتبط با قیام امام حسین(ع) نیست و تنها مطالبی بیان می‌کنند تا بتوانند به این وسیله در فضای مجازی شهرت کسب کنند و زمینه رضایت غرب را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه برداشت چنین افرادی از آزادی با آن چیزی که امام حسین(ع) و در دوران انقلاب، امام خمینی(ره) از آزادی بیان می‌کنند متفاوت است گفت: برخی نگاه‌هایی که افراد به آزادی دارند تنها تلاشی است که آنها را به اهداف شوم خود برسانند و برای این ملت و کشور ذلت بیاورند.

ناصری یزدی با اشاره به اینکه آمریکا در طول 40 سال گذشته توطئه‌های زیادی علیه انقلاب اسلامی ایران داشته و ایران را تروریست معرفی می‌کند گفت: این اقدام در حالی است که آمریکایی‌ها در میان تمام مسلمانان در حال خونریزی و جنایت است و همه کشورها را به جان هم انداخته‌اند تا بتوانند به کارهای خبیثانه خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: مستکبران جهان جز ذلت و خواری برای ما چیزی نمی‌خواهند ولی این ملت تاکنون با ایستادگی در برابر دشمنان، نه تنها دچار ذلت نشدند، بلکه به برکت فرمان رهبری و برخورداری از بصیرت بالا، امروز در اوج عزت هستند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن همه تلاش خود را به کار بسته و علیه این ملت فشار وارد می‌کند: وظیفه مسئولین است همانطور که این ملت در برابر دشمن ایستادگی کرده‌اند، آنها هم از تمام توان خود استفاده کنند تا مشکلاتی که به مردم تحمیل شده کم شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار