رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه جداسازی آب شرب و فضای سبز یزد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گفت: شهرداری یزد به تنهای قادر به جداسازی آب شرب و فضای سبز نیست.
کد خبر: ۷۷۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 12 September 2019

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، غلامعلی سفید در نشست اعضای شورا و شهرداری با وزیر نیرو و استاندار یزد اظهار داشت: خوشبختانه بین شهرداری و شورای شهر با مدیران وزارت نیرو در یزد همدلی و همراهی بسیار خوبی وجود دارد.

وی به پروژه‌های شهرداری یزد در ارتباط با مسائل مرتبط با وزارت نیرو تصریح کرد: همه بر این موضوع واقفند که مشکل اصلی استان یزد آب است و مدیران استانی نهایت تلاش برای رفع مشکلات در این حوزه را به کار بسته‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: در شرایط امروز که با مشکلات اقتصادی روبرو هستیم و سرمایه‌گذاران کمتر تمایل به سرمایه‌گذاران بزرگ دارند، یکی از راه‌حل‌ها، توجه به افزایش بهره‌وری و مدیریت مصرف است.

سفید افزود: شورای شهر برنامه‌های متعددی در این حوزه در دست اقدام دارد که از جمله این موارد جداکردن آب شرب از آب فضای سبز است که تاکنون هم اقداماتی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد شورای شهر تسریع در انجام این کار است خاطرنشان کرد: انجام تمام و کمال این کار بیش از 100 میلیارد تومان هزینه دارد و تامین آن به تنهایی در توان شهرداری نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: اگر یک کار شهری، استانی و ملی انجام بگیرد می‌توانیم با سرعت اقدام به اجرای این طرح کرده و زمینه صرفه‌جویی قابل توجهی در آب شرب استان را فراهم کنیم.

سفید ادامه داد: به نظر می‌رسد جداسازی آب شرب می‌تواند عمر استفاده از خط انتقال را ده‌ها سال افزایش دهد و شاید مردم نتیجه این کار را خیلی زودتر ببینند.

وی در ارتباط با برق شهری یزد گفت: در حوزه برق هم وزارت نیرو مساعدتی در ارتباط با روشنایی شهری داشته و امسال هم اعلام شده که این مساعدت ادامه پیدا می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه شاید انرژی خورشیدی بتواند برای منازل کارساز باشد گفت: در بافت تاریخی ما که ثبت جهانی شده نمی‌توان مشابه سایر بخش‌های شهر انشعاب ارائه کنیم و باید کار ویژه‌تری انجام شود و متناسب با کوچه های باریک این بافت، تاسیسات شهری را تغییر دهیم تا زیبایی آن افزایش یابد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار