مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران:
مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران از جمع آوری کمک ۲۸ میلیارد تومانی هیئت های عزاداری شهر یزد از محرم سال گذشته تا محرم امسال برای کمک به نیازمندان خبر داد.
کد خبر: ۷۷۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 10 September 2019

سیدحسن حسینی  با اشاره به اینکه هیئت های عزاداری شهر یزد علاوه بر برگزاری مراسم عزاداری و طبخ و توزیع نذری در طول دهه اول محرم، ۲۸ میلیارد تومان نیز طی یک سال گذشته برای انجام امور عام المنفعه و رسیدگی به نیازمندان کمک کردند.

وی افزود: این مبلغ توسط هیئت‌های عزاداری و بانیان روضه به خدمات عام المنفعه از قبیل تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان، کمک به سیل زدگان، کمک به ساخت مراکز آموزشی، ورزشی، علمی و ...، کمک به زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست اختصاص یافته است.

حسینی با بیان اینکه این موضوع در اجتماع بزرگ عاشوراییان یزد در حسینیه امیرچقماق مطرح شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری این میزان کمک توسط هیئت های عزاداری یزد به طور قطع افزایش خواهد یافت.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران با اشاره به هجمه هایی که در فضای مجازی توسط برخی معاندان در مورد صرف هزینه های عزاداری برای نیازمندان مطرح می شود، افزود: بانیان روضه و روسای هیئت های مذهبی خود همواره در امور خیر پیشگام و دستگیر نیازمندان و فقرا بوده اند و این رقم نیز در همین راستا جمع آوری شده است.

حسینی یادآور شد: رقم جمع آوری شده توسط هر هیئت صرف امور عام المنفعه در محل فعالیت همان هیئت خواهد شد.

وی بیان کرد: برگزاری مراسم روضه اباعبدالله الحسین (ع) هیچ منافاتی با کمک به نیازمندان ندارد و اتفاقا خود زمینه ساز رسیدگی به نیازمندان و فقرای جامعه است.

حسینی تصریح کرد: در یزد گاه به اندازه ۱۰ برابر آنچه برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) هزینه می شود، صرف فقرا و نیازمندان می شود.

منبع: برنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار