نماینده مردم ابرکوه، خاتم، مهریز، بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان کارگران با کوچکترین اعتراضی از کار اخراج می‌شوند.
کد خبر: ۷۷۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 07 September 2019

محمدرضا صباغیان بافقی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار داشت: در قانون اساسی ظرفیت بالایی برای تعاونی‌ها دیده شده و اوایل انقلاب هم خیلی خوب از آن استقبال شد ولی احساس می‌شود که خیلی خوب در ارتباط با این موضوع موفق نبودیم.

وی یکی از علل اصلی عدم حصول موفقیت را نبود نظارت دانست و گفت: به دلیل اینکه در زمینه نظارت با ضعف روبرو هستیم، سرمایه‌های مردم و سرمایه‌داران در خیلی از تعاونی‌ها از بین می‌رفت.

نماینده مردم ابرکوه، خاتم، مهریز، بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خیلی از شرکت‌های تعاونی متکی به فرد هستند گفت: تا زمانی آن فرد در شرکت باشد تعاونی موفق است و پس از خروج، تعاونی هم با مشکل مواجه می‌شود که این موضوع با نظارت برطرف می‌شود.

صباغیان بافقی در ارتباط با افزایش تشکل‌های کارگری گفت: تشکل‌های کارگری به ویژه در یکی دو سال گذشته با رشد خوبی مواجه بوده ولی مشکلی که این تعاونی‌ها دارند این است که پشتوانه ندارند.

وی عنوان کرد: به محضی که یکی از این نمایندگان کارگران در این تشکل‌ها اعتراضی به نحوه رفتار با کارگران صورت گیرد، اخراج می‌شوند، همین موضوع سبب می‌شود کارگران هیچ جراتی برای بیان حرف خود نداشته باشند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است اقدامی صورت گیرد که حداقل یک حمایت و پشتوانه‌ای از تشکل‌های کارگری به وجود آید تا آنها بتوانند از حقوق کارگران دفاع کنند.

صباغیان با اشاره به مشکلات قالیبافان گفت: افرادی که سالهاست قالی بافی می‌کنند اگر یک روز قالی نداشته باشند و همان روز مامور بیمه برای بازدید معرفی کند، بیمه آنها قطع می‌شود.

نماینده مردم ابرکوه، خاتم، مهریز، بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان خاتم نزدیک به 40 هزار نفر جمعیت دارد ولی پس از گذشت 40 سال از انقلاب، هنوز از یک درمانگاه تامین اجتماعی برخوردار نیست؛ شهرستان بهاباد هم که 200 کیلومتر که از مرکز استان فاصله دارد، درمانگاه تامین اجتماعی و حتی یک مجموعه ورزشی کارگری ندارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار