مدیر عامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد مطرح کرد؛
مدیر عامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد صنعت را سمبل تقاضا و دانشگاه را سمبل عرضه برشمرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر دیدگاه صنعتگران استان نسبت به مسئله نوآوری و فناوری، نگاه فانتزی و غیر عملیاتی است .
کد خبر: ۷۷۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 06 September 2019

«مهدی رحمانی» در دیدار نمایندگان سازمان منطقه ویژه علم و فناوری یزد با اعضای هیات علمی دانشگاه یزد که  به منظور ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر دیدگاه صنعتگران استان نسبت به مسئله نوآوری و فناوری، نگاه فانتزی و غیر عملیاتی است .

وی ادامه داد: به تازگی بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان با درک ضرورت نوآوری در صنعت در این حوزه پیش قدم شده و برای عملیاتی کردن این موضوع تلاش می کنند.

وی توسعه ساز و کارهای مرکز نوآوری را اولویت سازمان منطقه ویژه علم وفناوری دانست و افزود: ارتباط میان صنعت و دانشگاه با هدف شناسایی تقاضای صنعت و عرضه در بازار است و باید توسعه پیدا کند . 

رحمانی صنعت را سمبل تقاضا و دانشگاه را سمبل عرضه برشمرد و خواستار ایجاد فرصتی برای همکاری بیشتر بین این دو حوزه شد . 

وی تصریح کرد: طبیعت و اقتضای حوزه صنعت، رسیدن به نتیجه سریع و صرفه اقتصادی است و با طبیعت پژوهش های دانشگاهی متفاوت است اما باید به گفتمان مشترکی در این دو حوزه برسیم و بتوانیم شبکه تعاملی و دوطرفه برای یادگیری ایجاد کنیم . 

«محسن هادی زاده»رییس گروه کارآفرینی، پژوهش های کاربردی و ارتباط با صنعت دانشگاه یزد نیز در این دیدار با اشاره به شیوه نامه حضور اعضای هیات علمی در صنعت گفت:  اعضای هیات علمی پیمانی برای تبدیل وضعیت به رسمی، باید در صنعت نیز حضور موثر داشته باشند و دانشگاه یزد در حال حاضر بالاترین آمار حضور هیات علمی در صنعت را دارد . 

وی ایجاد کارگاه نوآوری در دانشگاه یزد را از جمله فعالیت های دانشگاه در ارتباط با صنعت برشمرد و افزود:  نمونه سازی و تحقیقات اولیه دانشجویان، در این کارگاه مورد حمایت قرار می گیرند . 

وی فرصت حضور دانشجو برای کارورزی در 5 دوره 300 ساعته، گذراندن 65 واحد در دوره کارآموزی همچنین راه اندازی مدرسه اشتغال در دانشگاه یزد به منظور استعداد یابی و پرورش مهارت را از دیگر اقدامات دانشگاه یزد برای ورود دانشجویان به حوزه صنعت عنوان کرد . 

هادی زاده در پایان اظهار کرد: آمارها نشان می دهد 53 درصد از دانشجویان دانشگاه یزد مشغول به کار هستند و 23 درصد نیز تمایلی به فعالیت در رشته مرتبط با رشته خود را ندارند و باید بر درصد باقیمانده این دانشجویان برای ورود به صنعت سرمایه گذاری کرد.   

حفظ شان هیات علمی و ارزش گذاری به حضور هیات علمی در صنعت، استفاده از تجربه هیات علمی بدون توجه به مدارج علمی، فرهنگسازی و بررسی نحوه ارتباط میان صنعت و دانشگاه از دیگر مسائلی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار