استاندار یزد با انتقاد از روند طولانی افتتاح کتابخانه مرکزی یزد گفت: نهاد کتابخا‌نه‌های کشور از این کتابخانه برای افتتاح سریع حمایت کند.
کد خبر: ۷۷۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ 03 September 2019

محمدعلی طالبی در آیین گشایش کتابخانه عمومی «حاج علی‌اکبر کاظمینی» با اشاره به اینکه یزد یک استان فرهنگی با دیرینه بسیار درخشان در حوزه‌های علمی، فرهنگی و اعتقادی است، اظهار داشت: امروز که ما در مسیر رشد و توسعه قرار داریم و برخی مسائل دامن‌گیر جامعه سنتی و ارزشی‌مان شده، بیش از هر زمان نیازمند تقویت درون ما‌یه‌های فرهنگی و اعتقادی خود هستیم.

وی افزود: کتاب و کتابخوانی با وجود گسترش فناوری‌های نوین و رشد رسانه‌های مجازی، هنوز هم به عنوان یک رسانه مهم در انتقال‌ علم و آگاهی جایگاه با اهمیتی دارد.

استاندار یزد تصریح کرد: بر همین اساس، سیاست ارتقای جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی در استان را با جدیت پیگیری می‌کنیم و انتظار داریم دستگاه‌های متولی این حوزه در استان از جمله نهاد کتابخانه های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دیگر دستگاه‌های فرهنگی مرتبط نیز راهبردها و هدف‌گذاری‌ها در این حوزه را با جدیت دنبال کنند.

طالبی با تشکر از همه اقداماتی که تا به امروز در استان در راستای برنامه‌های «یزد، پایتخت کتاب ایران» صورت گرفته، گفت: کارهای بزرگی در این رابطه باید تا پایان سال انجام شود تا یزد در این عرصه نیز بدرخشد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با قدردانی از حمایت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، گفت: با وجود این حمایت‌ها و مدیریت خوب مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و انسجام مطلوب این مجموعه، شاهد بالندگی در فعالیت‌های کتابخانه‌های استان بوده‌ایم و همواره این حوزه جزو برترین‌ها در کشور بوده است.

وی با انتقاد از طولانی شدن مدت زمان تکمیل و بهره‌برداری از پروژه کتابخانه مرکزی یزد، خواستار حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تسریع در انجام این پروژه شد و اظهار امیدواری کرد که کتابخانه مرکزی یزد بتواند نماد فرهنگی شایسته‌ای برای استان باشد و در سالی که یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده، این پروژه به عنوان سرآمد طرح‌ها و برنامه‌های این سال، به سرانجام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار