سخنگوی دولت اعلام کرد:
سخنگوی دولت به ابهامات مطرح شده درباره انفجار در سکوی پرتاپ ماهواره‌بر ناهید توضیح داد.
کد خبر: ۷۷۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 02 September 2019

علی ربیعی سخنگوی دولت اظهار کرد: آنچه که در دولت مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت این است که انفجار در سکو اتفاق افتاده و اصلا ماهواره ای به سکو منتقل نشده بوده است. اساسا در محل تست بوده و نه پرتاب. در میادین تستی که ما داریم مثل سمنان معمولا این آزمایش ها صورت می گیرد. در دنیا شبیه به این موضوع زیاد صورت می‌گیرد. حتی در کشورهای پیش رفته هم ما انفجارهای متعدد و مهیبی در این زمینه ها داشتیم. در این اتفاق خوشبختانه نه کشته داشتیم و نه از نظر جانی مشکلی داشتیم.

وی با بیان اینکه علت انفجار رخ داده یک بحث و خطای فنی بوده است ،ادامه داد: همه کارشناسان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که یک بحث فنی بوده است. کاملا هم مشخص است بحث فنی چگونه اتفاق افتاده است.

ربیعی یادآور شد: دو جریان خبری در این میان شکل گرفت؛ یکی در صدد القای این موضوع بود که قادر هستند در موسسات ما که می توانند کار جاسوسی و خراب کاری بکنند که اصلا کارشناسان ما روی این موضوع صحه نمی گذارند و به نوعی این نظر سوء استفاده برای قدرت نمایی است.

وی افزود: دوم آنکه ما نمی دانیم چه طور است که رئیس جمهوری ایالت متحده آمریکا عکس می گذارد، توییت می کند، عکس ماهواره ای منتشر می کند و با یک ذوق زدگی با موضوع رفتار می کند؛ این کارها اصلا قابل فهم و درک نیست .

ربیعی در پایان گفت: شاید از بی سوژگی در مورد ایران است که همچین موضوعی را در مورد ایران مطرح می کنند. این امر کاملا مشخص است و معلوم است بر اثر چه موضوعی اتفاق افتاده است. خوشبختانه دانش ما هم هر روز در این رابطه رو به گسترش و فزونی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار