رییس پلیس فتا یزد از شناسایى عامل کلاهبردارى از شهروندان با ترفند «کمک هزینه کربلا» خبر داد و گفت: با توجه به ایام محرم و صفر کاربران دقت داشته باشند، کلاهبرداران از اعتقادات و احساسات آنها در این ایام سوء‌استفاده کرده تا به اهداف شوم خود دست یابند.
کد خبر: ۷۷۶۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴ 01 September 2019

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به ایام سوگواری اباعبدالله الحسین ع، افراد سودجو از این بازه زمانی سوء‌استفاده کرده و با عناوینی همچون کمک هزینه عتبات‌عالیات و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جهت نذورات برای اطعام عزادارن حسینی و از طریق تماس‌های تلفنی و پیامکی خودنمایی کرده و حساب‌های هموطنان را خالی میکنند.

وی افزود: در پی مراجعه خانمی میانسال به این پلیس با در دست داشتن مرجوعه قضایى و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى با عنوان کمک‌هزینه کربلا، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رییس پلیس فتا استان یزد،گفت: شاکیه در اظهارات خود مدعی شده که شب قبل بعد از حضور در مجلس روضه امام حسین ع در راه برگشت به منزل با بنده تماسی صورت گرفت که ادعا داشت در قرعه‌کشی مسابقه آنها که از رادیو قرآن بود، برنده کمک‌هزینه کربلا شده‌‌‌ام و در حدود چهل دقیقه با من صحبت کرد و بعد از کشاندن من به پای دستگاه عابر‌بانک، با ترفندی خاص اقدام به تعریف رمز‌دوم کارت‌بانکی ام کرده و همه موجودی حسابم را در بازه دو ساعت از ساعت یک تا سه بامداد خالی کرد.

سرهنگ ابوطالبی تصریح کرد: کلاهبرداران با برقراری تماس و یا ارسال پیامک با موضوع برنده‌شدن در قرعه‌کشی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با تبلیغات و ادبیات اغوا‌کننده از قربانیان درخواست می‌کنند برای دریافت جایزه نقدی خود به دستگاه عابر‌بانک مراجعه کنند، در صورتی که برای پرداخت و انتقال وجه به حساب نیازی به مراجعه حضوری جلوی دستگاه عابر بانک نیست و برای انتقال وجه به حساب فقط شماره کارت یا شماره‌حساب کافی بوده و نیازی به ارسال مشخصات کامل حساب (رمز دوم ، CVV2، تاریخ انتقضاء و ...) نمی‌باشد.

وی ادامه داد: عزاداران حسینی دقت داشته باشند تا در عملیات‌های بانکی پرداخت، در دام سایت‌های فیشینگ نیافتند، از این‌رو در خصوص موارد ایمنی به آدرس سایت و وجود پروتکل HTTPS توجه داشته باشند و در هنگام ورود اطلاعات بانکی خود در درگاه‌های بانکی در بستر فضای وب، از صفحه کلیدهای مجازی که خود درگاه‌بانکی تعبیه نموده استفاده نمایید.

رییس پلیس فتا استان یزد از کاربران خواست در صورت مواجه با هر گونه مورد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار