رئیس سازمان صدا و سیما:
رئیس سازمان صدا و سیما اظهار داشت: جان مایه بقای اسلام و شیعه به عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)است
کد خبر: ۷۷۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 30 August 2019

به گزارش تابناک یزد، عبدالعلی علی‌عسگری در آئین اختتامیه هفدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که در میدان تاریخی امیرچقماق یزد برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه تشکیل این اجلاس ریشه در مظلومیت، شهادت و غیرت اباعبدالله الحسین(ع) دارد.

وی افزود: همه جاذبه‌ای که ما در این مجالس عزاداری و در جهان اسلام داریم، برای این است که جاذبه حسین(ع) و گرمای محبت حسین(ع) گرما بخش همه مجالس حسینی ماست.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که در شهادت حسین(ع) محبت و سوز و گدازی است که هرگز سرد نمی شود، بنابراین همه این محبت ها و حرارت ها از اوست.

علی‌عسگری گفت: جان مایه بقای اسلام و شیعه به عزاداری سید وسالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)است و امام خمینی(ره) هم فرمودند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته است.

وی تصریح کرد: در این انقلاب اسلامی که با حوادث مختلفی روبه‌رو بودیم، جوانان ما به میدان رفتند و از حریم اسلام، شیعه و ایران دفاع کردند و به شهادت رسیدند، شهدایی که امروز هم قدرت ما به خاطر آنهاست.

رئیس سازمان صدا و سیما با بیان اینکه شهدای انقلاب به تاسی از امام حسین(ع)به میدان رفتند گفت: یکی از فرازهای شجاعت و غیرت حسینی این بود که این شجاعت و غیرت در وجود امام راحل بروز کرد و موجب به میدان آمدن ملت ایران در برابر رژیم تا دندان مسلح و کثیف شاه شد و مردم با دست خالی آن رژیم را سرنگون کردند.

علی‌عسگری گفت: اگر در زمانی حسین(ع)به شهادت رسید و آنها تصور می‌کردند قدرت اسلام را خاموش کرده‌اند، به خوبی معنای پیروزی خون بر شمشیر را فهمیدیم و به لطف و اراده الهی دیدیم که چگونه خون امام حسین(ع)این انقلاب را پیروز کرد و اسلام را بر کفر غلبه داد.

وی ادامه داد: ما هرچه داریم از مفهوم مقاومتی است که در فرهنگ عاشورا نهفته است و حتی در جنگ تحمیلی وقتی به ما حمله شد، باز هم حسین(ع) به فریاد ما رسید و ایران اسلامی برابر دشمنان پیروز شد.

رئیس سازمان صدا و سیما خاطرنشان کرد: امروز زندگی و رفتار ما با یک تهاجم فرهنگی گسترده‌ای از طرف دشمنان مواجه است و دشمن از طریق ماهواره و فضای مجازی و راه‌های دیگر به ما تهاجم فرهنگی می‌کند.

علی‌عسگری گفت: امروز هم ما محتاج حسین هستیم و باید به آن حضرت پناه ببریم، شور و اقتدار و عزت حسینی به ما کمک می‌کند که بتوانیم در این تهاجم فرهنگی بر دشمن غلبه کنیم و پیرغلامان و مداحان و تمام افرادی که می‌توانند با مردم و جوانان صحبت کنند، باید این مسیر را ترویج نمایند.

وی با بیان اینکه اگر هنر ما با حماسه عجین شد، موفق می شویم، گفت: هنری که از حماسه فاصله گرفت به ابتذال کشیده می‌شود چرا که ما امروز هم درگیر دشمن مکار هستیم.

رئیس سازمان صدا و سیما افزود: در این عرصه و برابر دشمنان هم امام حسین(ع) یار و همراه ماست و می بینیم که با تاسی به بصیرت، مقاومت و شجاعت آن حضرت، هر روز در برابر دشمنان ایستادگی کرده و کشور را به پیش می بریم.

علی‌عسگری خاطرنشان کرد: دیدیم که چند سال قبل دشمن به هوس اینکه عراق و شام را تحت کنترل خود در آورند، گروهکی به نام دولت اسلامی عراق و شام ایجاد کردند و این تروریست‌ها چه فاجعه‌ای در منطقه ایجاد کردند.

وی گفت: اما ما در برابر این اقدام دشمن در برابر تروریست‌ها به پیروزی رسیدیم و امروز اثری از آنها نیست اما ما همچنان در حال ادامه مسیر خود هستیم.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: اگر دیروز امام خمینی(ره) نماد غیرت حسینی بود، امروز امام خامنه‌ای نماد قدرت و غیرت حسینی است و همه ملت ایران نماد غیرت حسینی هستند.

علی‌عسگری تصریح کرد: در سال گذشته وقتی که از ایران با موشک نقطه زن، نیروهای مسلح ما مرکز داعش را در سوریه هدفگیری کردند، گوشه‌ای از قدرت جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

وی افزود: امسال هم وقتی پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی‌ها پایش را کنار مرزهای ایران گذاشت با موشک فوق پیشرفته آن را سرنگون کردند و این هم بخشی از قدرت ایران بود.

رئیس سازمان صدا و سیما ادامه داد: ما سال‌ها منتظر بودیم که روس‌ها سامانه اس 300 را بدهند ولی امروز با موشک یاور، سامانه‌ای به مراتب بهتر از آن را در کشور تولید کردیم.

علی‌عسگری گفت: امروز عزت و افتخار ملت ایران به حدی رسیده که آمریکایی‌ها به هر دری می‌زنند تا بتوانند با یک تلفن، رئیس جمهورشان با یکی از مسئولان ایران صحبت کنند، اما ایران آنها را شایسته صحبت نمی‌داند.

وی خاطرنشان کرد: امروز هیئت‌های مذهبی باید در راستای عمل به گام دوم انقلاب، در هر زمینه‌ای از جمله حرکت جهادی، حمایت و رونق تولید، ترویج فرهنگ‌های ارزشی از جمله حجاب تلاش کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما تصریح کرد: جریان جهادی باید در تمام تکایا، مساجد و حسینیه‌های ما راه بیفتد و به معنای انفاق این موضوع بسیار مهم که مورد تاکید ویژه مقام معظم رهبری است را داشته باشیم.

علی‌عسگری هیئت‌های مذهبی را بالاترین سازمان‌های مردم نهاد دانست و گفت: اگر این هیئت‌ها به درستی فعال شوند و در امور مختلف از ظرفیت آنها بهره‌گیری شود، هیچ سازمان مردم نهادی بهتر از آنها نمی‌تواند فعالیت و تاثیرگذاری داشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار