رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه 43 کالا به 93 کشور دنیا صادر می‌شود گفت: روزانه 12 میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن یزد سرمایه گذاری می‌شود.
کد خبر: ۷۷۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 27 August 2019

محمد رضا علمدار یزدی در نشست خبری با رسانه‌های استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 3 هزار و 200 طرح آماده بهره برداری در یزد وجود دارد گفت: سرمایه گذاری اسمی این بخش بیش از 12 هزار میلیارد تومان و اشتغال اسمی آن هم بیش از 100 هزار نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه در بحث پروانه بهره برداری، چهارمین استان توسعه یافته کشور هستیم افزود: بیش از 800 نوع کالا در یزد تولید می‌شود که جز استان‌های برتر در این زمینه هستیم که از این تعداد 420 قلم کالا به بیش از 93 کشور دنیا در حال صادرات است.

وی خاطرنشان کرد: یزد قطب کاشی و سرامیک و تولید و صادرات این بخش در کشور و رتبه سوم در بخش فولاد را به خود اختصاص داده است.

علمدار یزدی طرح‌های نیمه تمام استان یزد در بخش صنعت را بیش از هزار طرح عنوان کرد و اذعان داشت: این طرح‌ها بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که 5 هزار میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به اینکه استان یزد در سال‌های 96 و 97 رتبه اول صدور معافیت گمرکی در کشور را به خود اختصاص داده است گفت: در حال حاضر روزانه 12 میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید در حوزه صنعت و معدن در استان یزد داریم.

یک روزه مجوز صادر می‌کنیم

وی یزد را بهشت سرمایه گذاری دانست و اظهار داشت: یکی از مؤلفه‌های بهبود کسب و کار، تسریع در صدور مجوز کسب و کار است که قبلاً تا 40 روز صادر می‌شد ولی در طول سال‌های گذشته کمتر از یک روز و همچنین مجوزهایی که نیازی به استعلام ندارد، در کمتر از یک ساعت صادر می‌شود.

علمدار یزدی با بیان اینکه هر ماهه مصرف برق صنعتی را دریافت می‌کنیم افزود: در پنج ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد رشد مصرف برق صنعتی را در یزد داشتیم که نشان از رشد رونق تولید در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد به کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اشاره کرد و گفت: 86 کارگروه اصلی، 112 کمیته تخصصی داشتیم که بیش از 4 هزار و 800 مصوبه خروجی آن بود که در آن مباحث بانکی با 82 درصد پیشتاز است که عمده این عدد تسهیلات رونق تولید بوده و همچنین رتبه دوم در این کارگروه را تأمین اجتماعی با 6 درصد به خود اختصاص داد که عمده آن مربوط به بخشودگی جرائم است.

وی در ادامه به میزان اشتغال در بخش معدن در استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: اشتغال اسمی بخش معدن در یزد بیش از 12 هزار نفر است و همچنین بیش از هزار و 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری اسمی در این بخش صورت گرفته است.

علمدار یزدی با اشاره به درآمدهای دولت از معدن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در قانون برنامه ششم آمده است که معادنی که به راه‌ها، محیط زیست، بهداشت و منابع طبیعی خسارت وارد می‌کنند باید یک درصد از فروش خود را برای رفع آن خسارت پرداخت کنند که هنوز در کل کشور پرداختی صورت نگرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد ادامه داد: سهمی که برای استان یزد از یک درصد فروش مشخص شده 287 میلیارد تومان و استان کرمان 512 میلیارد تومان است و استانی که معدنی نیست شاید کمتر از یک میلیارد هم باشد ولی یزد و کرمان که جز استان‌های اول و دوم معدنی در کشور هستند رقم بالایی را در این خصوص به خود اختصاص دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار