مدیرکل جدید استاندارد یزد در آیین معارفه خود، به غیر از دو خبرگزاری دولتی، سایر رسانه‌های استان یزد را بایکوت کرد.
کد خبر: ۷۷۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۳ 27 August 2019

اداره کل استاندارد استان یزد از جمله اداراتی بود که در طول سال‌های گذشته با برگزاری جلسات نشست خبری و همچنین انجام مصاحبه‌های مختلف با خبرنگاران یکی از ادارات پر ارتباط با خبرنگاران بود و روابط عمومی این اداره کل هم که از جمله خبرنگاران پیشکسوت یزد به حساب می‌آید، ارتباط بسیار خوبی با رسانه‌ها داشته است.

ارتباط خوب ماجدی به عنوان مدیرکل پیشین استاندارد یزد سبب شده بود که اخبار این اداره کل در تمام رسانه‌های استان یزد به صورت گسترده مورد انتشار قرار گیرد و در طول سال هم رسانه‌های مختلف بدون توجه به خط و مشی سیاسی در برنامه‌های این اداره کل حضور داشتند.

این روند تا زمان تغییر مدیریت در استاندارد یزد ادامه پیدا کرد و رسانه‌ها همچنان با هر خط و مشی سیاسی در این اداره کل حضور داشتند و اخبار را بدون در نظر داشتن خط و مشی سیاسی یا سیاست خبری رسانه ای خاص، با تمام خبرنگاران به یک نگاه همکاری و همراهی وجود داشت اما مدیرکل جدید نیامده این رویکرد را به کلی تغییر داد.

در نخستین اقدامی که مدیرکل جدید استاندارد یزد انجام داد، گزینش خبرنگاران برای ورود به مراسم تکریم و معارفه‌ای بود که با حضور معاون استاندارد کشور برگزار شد.

برنامه‌ریزی این مراسم به گونه‌ای انجام شد که در بحث رسانه‌ای، تنها از دو رسانه دولتی استان یزد دعوت شده بود و به سایر رسانه‌ها هیچ اطلاع‌رسانی در ارتباط با برگزاری مراسم صورت نگرفته بود.

در پیگیری که خبرنگار تسنیم از این اداره کل در ارتباط با دلیل عدم دعوت از خبرنگاران برای حضور در این مراسم انجام گرفت، بیان شد که عدم دعوت از رسانه‌های غیر دولتی در این مراسم عدم وجود فضای لازم برای حضور خبرنگاران بود در حالی که در سال‌های گذشته، با وجود همین فضای کم، تمام رسانه‌ها حضور داشتند.

به صورت کلی به نظر می‌رسد مدیرکل جدید استاندارد یزد در خصوص ارتباط با رسانه‌ها روندی نامناسب و غیراستاندارد در پیش‌ گرفته که اگر این رویکرد ادامه پیدا کند مطمئنا پوشش رسانه‌ای فعالیت‌های این اداره با مشکل مواجه می‌شود.

نکته قابل توجه در ارتباط با این رویکرد مدیرکل جدید استاندارد یزد این است که استاندار و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در جلسات مختلف ارتباط با رسانه‌ها را یکی از شاخص‌های اصلی در ارزیابی مدیران در نظر گرفته‌اند اما مدیر تازه منصوب شده استاندارد این شاخصه را کاملا کنار گذاشته است.

همزمان با برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران پیشین و جدید استاندارد یزد که با بایکوت رسانه‌های غیر دولتی انجام شد، آیین تجلیل از ادارات برتر جشنواره شهید رجایی یزد هم در استانداری یزد برگزار و استاندار از مدیران خواست که نسبت به ارتباط با رسانه‌ها تجدید نظر داشته باشند.

ای کاش مراسم معارفه مدیرکل جدید استاندارد پس از این نشست برگزار می‌شد و اگر بر فرض محال این اقدام به صورت غیرعامدانه انجام شده، مدیرکل جدید حداقل یک مرتبه تاکید استاندار در موضوع رسانه‌ها را می‌شنید و به آن عمل می‌کرد، گرچه برخی حرف‌ها در برخی انسان‌ها هیچ زمانی تاثیرگذار نخواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار