فرمانده انتظامي شهرستان ميبد از دستگيري اعضاي باندي که اقدام به سرقت لوازم و قطعات و داخل خودرو مي کردند، خبر داد.
کد خبر: ۷۷۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 27 August 2019

سرهنگ «سيد محمد طاهر موسوي» در تشريح جزئيات اين خبر، اظهار كرد: به دنبال افزايش سرقت قطعات و محتويات داخل خودرو در سطح شهرستان ميبد در چند ماهه اخير مراتب به صورت ويژه در دستور کار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

وي افزود: با ايجاد همپوشاني بين رده‌هاي انتظامي و انجام گشت‌زني‌هاي متمادي به صورت پوششي و با بهره‌گيري از اقدامات فني و اطلاعاتي، کنترل و رصد فعاليت سارقان سابقه‌دار حرفه‌اي و از زندان آزاد شده، نهايتاً پس از چند روز تعقيب و مراقبت، كارآگاهان با شناسايي يك نفر متهم سابقه‌دار، پرده از اين معما برداشتند.

موسوي خاطرنشان كرد: اين متهم داراي سوابق کيفري متعدد بوده و اخيراً آزاد شده است و در امر سرقت و مواد مخدر فعاليت داشته، به آگاهي دلالت که در تحقيقات اوليه ابتدا منکر ارتکاب هرگونه سرقت شد ولي با انجام تحقيقات تخصصي و علمي و با ارايه دلايل و مدارک، لب به اعتراف گشود و اعلام كرد كه با همدستي دو نفر ديگر با هويت معلوم، اين سرقت‌ها را برنامه‌ريزي و اجرا مي‌کرده است.

وي ادامه داد: ماموران به مخفيگاه متهمان مراجعه و در يک عمليات ضربتي و غافلگيرانه هر دو نفر متهم ديگر پرونده را دستگير و تحت بازجويي فني قرار دادند که در نهايت متهمان به 15 فقره سرقت لوازم خودرو و مغازه اعتراف کردند.

موسوي به اموال کشف شده نيز اشاره کرد و گفت: در بازرسي از مخفيگاه متهمان تعدادي باطري و ECU خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامي در پايان ضمن اشاره به معرفي متهمان به دستگاه قضائی، گفت: در آسيب‌شناسي و تجزيه و تحليل اين نوع سرقت ها مشخص شد علت و انگيزه ارتکاب بزه از جانب سارقان اعتياد و تامين نياز مالي، بيکاري، بي توجهي مالباختگان به هشدار‌هاي پليسي و پارك خودرو در معابر و عدم استفاده شهروندان براي خودروهاي شخصي از پارکينگ منازل و براي خودروهاي سنگين از پارکينگ‌هاي عمومي بوده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار