فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از برگزاری همایش بزرگ پاسداشت روز ملی محیط‌بان در استان یزد خبر داد و گفت: ۴ نفر از محیط‌بانان گیلانی به عنوان محیط‌بان نمونه کشوری انتخاب شدند.
کد خبر: ۷۶۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 16 July 2019

تابناک / ساسان اکبری‌پور از انتخاب 4 محیط‌بان گیلانی به عنوان محیط‌بان نمونه کشوری خبر داد و اظهار داشت: این انتخاب همزمان با میلاد امام هشتم(ع) در همایش ملی محیط‌بانان برتر کشوری در استان یزد انجام شد و محیط‌بانان گیلانی موفق به کسب جایگاه برتر کشوری شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و سایر مسئولان انتظامی و استانی در مراسم یاد شده را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: محیط‌‌بانان سختکوش گیلانی با توجه به نوع عملکردی که در طول یکسال اخیر در مأموریت‌های خود داشتند مورد پاسداشت و تقدیر مقامات قرار گرفتند.

اکبری‌پور اسامی چهار محیط‌بان نمونه گیلانی را نیز مورد اشاره قرار داد و در تشریح مشخصات آنان تصریح کرد: این محیط‌بانان نمونه به ترتیب محمد دولتی از شهرستان ماسال، محمد رضا رضایی از شهرستان رودسر، نعمت دولتفر ار شهرستان صومعه‌سرا و بهزاد پورجهانی از شهرستان آستارا هستند.

 

وی با بیان اینکه جامعه محیط‌بانی تاکنون بیش از 140 نفر شهید را در راه حفظ و حراست از محیط‌زیست تقدیم کشور کرده است ابراز داشت: در کنار فعالیت خطیر محیط‌بانان در مسیر حراست از محیط‌ زیست، آموزش و فرهنگ‌سازی به ویژه در سنین پایه می‌تواند در حفظ بهتر مواهب موجود به نحو بسیار قابل توجهی مؤثر واقع شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان محیط‌بانان کشور را از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه و از مظلوم‌ترین کارمندان حاکمیتی دولت اعلام کرد و بیان داشت: رفع مشکلات و چالش‌های بزرگ و کوچکی که محیط‌بانان برای ادای وظایف خود با آن مواجه هستند از مهم‌ترین خواسته‌های این قشر پرتلاش محسوب می‌شود.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه در سال‌های اخیر وضعیت کاری و معیشتی محیط‌بانان در مقایسه با سنوات گذشته اندکی بهبود پیدا کرده است اظهار داشت: از مسئولان ذیربط برای اقدامات و خدمات انجام شده قدردانی می‌کنیم و انتظار داریم روند حمایتی موجود از جامعه محیط‌بانان کشور به عنوان یک ضرورت مهم همچنان ادامه پیدا کند.

وی ایثار محیط‌بانان شاهد و جانباز را یادآور مسئولیت بسیار سنگین و خطیر خانواده محیط زیست در این عرصه دانست و عنوان کرد: محیط‌­بانان، از فداکارترین اقشار جامعه هستند و گاهی اوقات با جان خود که با ارزش‌ترین دارایی انسان‌ها محسوب می‌شود، شجاعانه در مقابل متجاوزین به طبیعت ایستادگی می­‌کنند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: محیط بانی گیلان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار