رئیس پلیس فتا یزد:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات( فتا) فرماندهی انتظامی یزد گفت: شهروندان هنگام پرداخت زکات فطریه در فضای مجازی مواظب شگردهای مجرمان سایبری که به دنبال سوء استفاده از افراد هستند، باشند.
کد خبر: ۷۵۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸ 03 June 2019

سرهنگ مرتضی ابوطالبی با اشاره به جمع آوری فطریه که در سال‌های اخیر از طریق فضای مجازی افزایش یافته است افزود: متاسفانه فضای مجازی شگردی جدید برای مجرمان است که از هر فرصتی سوء استفاده می کنند.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند فطریه خود را به شماره حساب‌های رسمی که از طریق رسانه های معتبر معرفی می شود پرداخت و از واریز فطریه خود به حساب‌های نامعلوم و شخصی خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا یزد تصریح کرد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با راه اندازی سایت‌هایی در قالب موسسه خیریه، قصد جمع‌آوری فطریه و وجوهات شرعی شهروندان را دارند و از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

ابوطالبی خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت هرگونه موارد مشکوک می توانند با تلفن ۲۱۸۲۵۰۵۰ تماس حاصل کنند و از طریق وبگاه پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir در جریان اخبار قرار گیرند.

همچنین معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد گفت: اعضای ۹۰۰ پایگاه در سطح شهر، مساجد، پایگاه‌های بسیج، مراکز نیکوکاری، شورای زکات روستاها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری نسبت به دریافت فطریه و کفاره مردم استان در ۲ز روز عید فطر اقدام می‌کنند.

غلامرضا مشعل‌چی، اظهار کرد: کمیته امداد برای سهولت در پرداخت فطریه و کفاره مردم خداجوی استان کد دستوری # ۰۳۵*۸۸۷۷* تلفن همراه را در نظر گرفته است و تمامی کمک‌های حاصل از زکات فطریه و کفاره طبق نیت نیکوکاران برای فقرا و مساکین همان منطقه هزینه می‌شود.
وی با بیان اینکه مردم خیر و نیکوکار استان سال گذشته ۹۹۷ میلیون تومان فطریه و کفاره پرداخت کردند، افزود: ۴۸۲ میلیون تومان از کمک‌های اهدایی در قالب زکات فطریه عام و سادات، ۵۱۵ میلیون تومان کفاره عمد و غیر عمد بود.
به گفته وی فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک هزینه معیشت، رفع سو تغذیه کودکان، کمک هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن فقرا و مساکین هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، فطریه عبارت است از سه کیلو طعام غالب هر مسلمان اعم از جو، گندم و برنج و اقلامی که به‌عنوان طعام محسوب می‌شوند.

بر اساس محاسبات صورت‌گرفته میزان زکات فطره برای یک نفر با محاسبه سه کیلو گندم، ۸,۰۰۰ تومان است و پرداخت این مبلغ به‌عنوان فطریه کفایت می‌کند.

هموطنان می‌توانند با توجه به برنجی که مصرف می‌کنند، سه کیلو از آن یا معادل قیمت آن را به‌عنوان فطریه بپردازند البته در هر صورت پرداخت حداقل ۸,۰۰۰ تومان برای هر نفر کفایت می‌کند.
براساس اعلام دفتر وجوهات شرعی رهبر معظم انقلاب اسلامی مبلغ زکات فطریه و کفاره برای سال ۱۳۹۸ به این شرح است:
۱ - حداقل فطریه برای هر نفر ۸,۰۰۰ تومان
۲ - کفاره یک روز قضای روزه عذر ۲,۵۰۰ تومان
۳ - کفاره یک روز قضای روزه عمد (اطعام ۶۰ فقیر) ۱۵۰,۰۰۰ تومان

البته کسانی که می خواهند کفاره دهند لازم است برای هر روز ۷۵۰ گرم غلات یا حبوبات به نیازمندان بدهند ولی نمی توانند پول آن را به فقیر دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار