معاون فرهنگی کمیته امداد استان یزد گفت: سال گذشته 11 هزار و 37 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از برنامه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی این نهاد بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۷۵۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ 02 June 2019

حجت‌الاسلام «علی‌محمد اسلامی‌منش» با اشاره به اهمیت تعمیق و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی خانواده‌های تحت حمایت و هنجار سازی رفتار اجتماعی آنان باارزش‌های دینی و انقلابی گفت: سال گذشته 11 هزار و 37 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد از برنامه آموزش‌های فرهنگی و تربیتی این نهاد بهره‌مند شدند.

وی افزود: زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، دختران و پسران در آستانه ازدواج، کودکان، دانش آموزان، مستعدان اشتغال و خودکفایی، همسران جوان، طلاب و دانشجویان و سالمندان تحت حمایت ازجمله مددجویان بهره‌مند از مباحث و برنامه‌های آموزشی کمیته امداد هستند.

معاون کمیته امداد استان بیان کرد: مصون‌سازی خانواده‌های تحت حمایت در برابر تهاجم فرهنگی دشمن با رشد ایمانی و تقویت و تحکیم باورها و ارزش‌های دینی و انقلابی آن‌ها میسر می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی برای تأمین کامل سلامت جسمانی، روانی و معنوی خانواده‌ها تحت حمایت، گفت: مباحث آموزشی ارائه‌شده به مددجویان تحت حمایت در زمینه‌ي اخلاق اسلامی، احکام، سبک زندگی، عقل معاش، آسیب‌های اجتماعی، فرزند پروری، مهارت‌های زندگی، طلاق و آسیب‌های روانی، مشاوره حقوقی، مهارت‌های هنری و مناسبت‌های ملی و مذهبی است.

اين مسئول همچنين از مهارت‌های مطالعه و نویسندگی، قرآن، بازدیدهای علمی، مشاوره و هدایت تحصیلی، آمادگی برای ازدواج، موفقیت در کسب‌ و کار، تحکیم خانواده، فرزند آوری و تربیت فرزند، کودکان اهل‌بیتی، کودکان خلاق، کودکان متفکر، کودکان شاد، مشاوره مادر و کودک، زنگ بهداشت، با هم کتاب بخوانیم، شادی و خلاقیت، خداشناسی، مهارت‌های تحصیلی، کلاس‌های تقویتی، ورزش، تاریخ، کارگاه مشاوره، نوجوانان پرسشگر، اصول عقاید، انقلاب اسلامی، تغذیه و سلامت، جشن عبودیت و تکلیف به عنوان ديگر مباحث آموزشی ارائه ‌شده به مددجویان ياد كرد.

اسلامی‌منش با بیان این که بیشتر برنامه‌های آموزشی در محل کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد، مساجد، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، افزود: پنج هزار و 567 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت، 242 نفر از دختران و پسران بازمانده از تحصیل، 371 نفر از دختران و پسران مستعد ازدواج، 358 کودک چهارتا هفت سال، دو هزار و 329 دانش‌آموز دختر و پسر، 759 نفر از مستعدان اشتغال و خودکفایی، 363 زوج جوان، 286 نفر از طلاب و دانشجویان و 762 نفر از سالمندان طی سال 97 از برنامه‌های آموزشی کمیته امداد بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: طی این مدت 877 میلیون تومان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مددجویان هزینه شد که 41 درصد هزینه‌های این بخش از محل اعتبارات دولتی و 59 درصد کمک‌های مردمی و صدقات پرداخت‌شده است.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان در پايان خاطرنشان كرد: شش هزار و 217 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد نیز بااعتبار یک میلیارد و 136 میلیون تومان به اردوی زیارتی آموزشی عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم که ازجمله فعالیت‌های فرهنگی با رویکرد پرورشی و برای رشد ایمانی و تقویت بنیه اعتقادی و تثبیت ارزش‌های اسلامی است، اعزام شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار