معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران گفت: یزد ظرفیت های بسیاری برای تبدیل شدن به قطب گردشگری بین المللی را دارد.
کد خبر: ۷۵۰۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 01 June 2019

سیدعلی محمد موسوی در نشست مجمع نمایندگان استان که در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، سرمایه گذاری خارجی را یکی از منابع عمده درآمد کشورها دانست و اظهار داشت: در کشوری مانند ترکیه ۴۰ آژانس سرمایه گذاری وجود دارد که بسیاری از شهرهای این کشور با منابع خارجی ساخته شده است.

وی ادامه داد: در شرایط خاصی که کشور در آن به سر می‌برد باید به سرعت به سمت جذب سرمایه گذاری گام برداریم و وقت آن رسیده که مسئولان به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نفت را عامل بدبختی کشور دانست و افزود: متکی شدن به درآمدهای نفتی، کشور را با مشکلات و چالش‌هایی روبرو کرده و امروز باید به سمت صادرات غیرنفتی گام برداریم.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یزد یکی از استان‌های خوب و فعال در حوزه سرمایه گذاری است اما با این زیرساخت‌ها و زیربناهایی که در استان وجود دارد، حجم سرمایه گذاری در شأن این استان نیست.

وی به اولویت‌های سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران اشاره کرد و ادامه داد: تلاش برای تحقق سرمایه‌گذاری خارجی در کشور، دفاع و صیانت از حقوق بیش از ۱۲۰۰ شرکت و سازمان خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌اند و رفع نواقص قانونی و تجدیدنظر در قوانین سرمایه گذاری از جمله اهداف و اولویت‌های سازمان در سال‌های اخیر بوده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان خاطرنشان کرد: با پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در یزد به عنوان شهر میراث جهانی وجود دارد این منطقه از کشور می‌تواند به قطب گردشگری بین‌المللی تبدیل شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار