سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد با بیان اینکه وجود بافت‌های فرسود فرصتی برای تبدیل شدن یزد به محلات نوآور است افزود: سال گذشته در جذب سرمایه گذار خارجی در بخش صنعت و معدن موفق نبودیم.
کد خبر: ۷۵۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 01 June 2019

سید مسعود عظیمی در نشست مجمع نمایندگان استان با استاندار که در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با اشاره به تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی در بحث سرمایه گذاری در استان اظهار داشت: در بخش صنعت و معدن فرصت‌های بسیار خوبی در بحث سرمایه گذاری داریم که متأسفانه در سال گذشته در راستای جذب سرمایه گذار خارجی در این بخش خیلی موفق نبودیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد چالش‌های استان را در بحث‌های محیط زیست و آب عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه محدودیت استان یزد برای همگان مشخص است، باید به سمتی برویم که جایگزین اشتغال پایدار و مستحکم را پی‌ریزی و پایه گذاری کنیم که مبنای آن دانش‌وری و جذب نخبگان باشد که توسعه پایدار و تثبیت فضای کسب و کار که از اهمیت بسیار مهمی برخوردار است مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه یزد و چندین شهر استان با داشتن بافت‌های بسیار خوب تاریخی می‌تواند فضای نوآوری را در خود داشته باشد خاطرنشان کرد: برای تبدیل یزد به عنوان یزد نوآور نیاز به یک هم گرایی در سطح استان داریم که بتوانیم به این سمت حرکت کنیم.

عظیمی با بیان اینکه شهر نوآور، کارخانه نوآور و محله نوآور را برای استان یزد در نظر داریم تصریح کرد: یکی از محلات شهر یزد با مرکزیت پارک علم و فناوری را به عنوان محله نوآور خواهیم داشت که با تغییر کاربری عنوان محله نوآور را به خود اختصاص خواهد داد تا خانه‌ها در آن محله بتواند به خانه نوآور تبدیل شوند و این کار در قسمت بافت‌های فرسوده و شهرستان‌های دیگر نیز امکانپذیر است که با حضور نخبگان در این محلات شاهد یک زیبایی با هجوم دانش‌وران خواهیم بود.

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم محلات نوآور را در بافت‌های فرسوده راه اندازی کنیم بسیار مطلوب خواهد بود چون این بافت‌ها اغلب از سوی اتباع مورد هجوم قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: در بهمن ماه سال گذشته برای اینکه بتوانیم اتفاقات استان یزد را بر مزیت ویژه اقتصادی اثرگذاری بهتری داشته باشند 435 هکتار از اراضی جنب یک منطقه دانش بنیان را به عنوان منطقه الحاقی منطقه ویژه اقتصادی یزد به تصویب دولت برسانند که در این منطقه بیشتر به دنبال مناطق سلامت هستیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار