رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی یزد:
رییس دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان یزد با بیان این‌که امروزه تابلوی بیماری‌ها تغییر کرده است،‌گفت:‌ تأمین سلامت عمومی جامعه مستلزم اجتماعی کردن فرهنگ سلامت است.
کد خبر: ۷۵۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۸ 01 June 2019

دکتر«محمدحسن لطفی» در جلسه شورای پیام رسان سلامت استان با بیان این‌که 60 کانون سلامت در سطح استان مشغول فعالیت هستند، اظهار کرد: مطالبه‌گری و تلاش برای تثبیت فرهنگ پیوست سلامت در سایر ادارات از جمله اولویت‌های اجرایی شورای پیام رسان سلامت یزد است.

وی با اشاره به تغییر تابلوی بیماری‌ها در عصر حاضر، افزود:‌ متأسفانه تاکنون در هیچ دوره‌ای نظام سلامت در اولویت اجرایی مسئولان سیاسی و اجتماعی استان قرار نگرفته است.

مشاور امور مشارکت‌های اجتماعی رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد توجه به بحث سلامت جامعه از جمله مقوله‌های حکمرانی خوب است، ‌گفت:‌ سیاسیت گذاری توسعه ای باید بر مبنای زیرساخت‌های سلامت تعیین و اجرایی شوند.

دکتر لطفی اجتماعی شدن سلامت را از جمله ضرورت‌های اجرایی در توسعه اجتماعی دانست و بیان کرد‌: خود مراقبتی و دیگر مراقتبی باید به دغدغه اصلی جامعه تبدیل شود.

این مسئول با بیان این که در سال 64 بحث نظام سلامت بر سه پایه خانه بهداشت، مشارکت اجتماعی و هماهنگی بین بخشی در کشور ایجاد شده است،‌ تصریح کرد:‌ از ابتدای انقلاب تاکنو بحث فعال سازی خانه‌های بهداشت به خوبی انجام و دستاوردهای مطلوبی هم داشته ولی متأسفانه آن طور که باید در دو حوزه مشارکت عمومی و هماهنگی بین بخشی فعالیتی انجام نشده است.

وی تلفات زیرزمینی را از جمله معضلات حوزه سلامت استان و کشور در عصر حاضر عنوان کرد و افزود: عمل گرا شدن، ارتقای آگاهی فردی و جلوگیری از رفتارهای پرخطر از دیگر اولویت های اجرایی در راستای اجتماعی کردن سلامت است.

لطفی در پایان با بیان این‌که منشأ بسیاری از چالش‌های فرهنگی،‌ اقتصادی و سیاسی عدم توجه به محوریت قراردادن حوزه سلامت اجتماعی، گفت:‌ شورای پیام رسالن استان با هدف افزایش سرعت اطلاع رسانی رفتارهای سالم و تسهیلات محیطی مناسب،‌ ارتقای کیفیت اطلاعات و پیام‌های ارایه شده و نهادینه شدن طرح جامع سلامت در استان یزد راه‌اندازی شده است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه فرشاد براتی کهریزسنگی از خبرگزاری تسنیم، سیدضیاء میررحیمی از خبرگزاری شبستان، امیررضازاده از خبرگزاری ایسنا، نیره‌شفیعی‌پور از خبرگزاری مهر و کبری دانشی از خبرگزاری ایرنا به عنوان اعضای کمیته خبر شورای پیام رسان سلامت استان یزد منصوب و احکام صادره ابلاغ شد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار