مدیر روابط عمومی معدن سرب کوشک بافق گفت: کارگران این معدن پس از گذشت حدود 2 هفته، به سر کار خود بازگشتند.
کد خبر: ۷۵۰۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ 01 June 2019

محمد جعفری اظهار داشت: با وساطت فرماندار بافق، شورای کارگری امروز با حضور کارگران تشکیل جلسه داد و همه کارکنان معدن کوشک مشغول به کار شدند.

وی افزود: تمام قضایای معدن سرب کوشک در نشست کارگری بر طرف شده و هر ۴۰ کارگر قسمت روباز معدن که اکثراً راننده هستند از امروز می‌توانند به محل کار خود برگردند.

نماینده تام الاختیار معدن سرب بافق در خصوص کسر حقوق کارگران گفت: طبق قانون آنها باید هشت ساعت کار کنند تا حقوق کامل بگیرند اما بنا به پیشنهاد خودشان ۶ ساعت کار می‌کردند و این طبیعی است که وقتی ۲ ساعت مدت کارکرد کم شود دستمزد هم کم می‌شود.

وی اظهار داشت: فقط یک نفر بازنشسته با تجربه با تشخیص مدیرعامل برای ایمنی بیشتر در قسمت روباز به کار گرفته شده که هم به نفع معدن و هم به خاطر کیفیت در ایمنی کار است.

یکی از کارگران معدن که از ذکر نامش خودداری کرد به خبرنگار ایرنا گفت: ما ۴۰ نفر از کارگران معدن روباز سرب و روی کوشک به دلیل بکارگیری نیروی بازنشسته در آبان ماه ۹۷ و کسری حقوق خود از ۲۹ اردیبهشت به سر کار نرفتیم.

وی تصریح کرد: فرماندار بافق قول وساطت داد و گفت به زودی مشکل کارگران این قسمت بر طرف می‌شود که به وعده خود عمل کرد و امروز کارگران بعد از گفت و گو با شورای کارگری به کار بازگشتند.

فرماندار بافق هم روز شنبه به ایرنا گفت: کارگران معدن سرب کوشک به خاطر کسری حقوق به نسبت ۲ ساعت کار کمتر و پاره‌ای مشکلات صنفی دست از کار کشیده بودند.
محمد زاده رحمانی افزود: موضوع در کمیسیون کارگری شهرستان مطرح و موضوع حل و فصل شده است و این کارگران قرار شد در نشست شورای کارگری کوشک مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند و به کار بازگردند.

معدن کوشک با تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن سرب و فعالیت بیش از ۳۹۰ کارگر در فاصله ۴۶ کیلومتری بافق و ۱۵۶ کیلومتری یزد قرار دارد و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری بافق در فاصله ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق یزد قرار داد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار