رییس اداره نظارت و پایش محیط زیست یزد با بیان این‌که تاکنون یک سوم واحدهای فولادی استان به سیستم کنترل نوین برای مقابله با فرار دود مجهز شدند، گفت: کلیه واحدهای فولادی یزد تا پایان امسال به سیستم کنترل نوین مجهز می‌شوند.
کد خبر: ۷۵۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ 01 June 2019

«دامون سلیمانی‌زاده» با اشاره به فعالیت بیش از 35 واحد فولادی در استان، اظهار کرد: واحدهای تولیدی فولاد و صنایع شیمیایی بیشترین آلودگی را در صنعت استان دارند.

وی با بیان این که در تولید فولاد به روش قوس الکترونیکی و فولادهای القایی آلودگی بیشتری مشاهده می شود، افزود: متاسفانه قرارگیری این واحدهای فولادی بر اساس باد غالب است که آلودگی های آن به سمت مناطق شهری می آید.

رییس اداره نظارت و پایش محیط زیست یزد با اشاره به این که فولادهای بزرگ برای کنترل آلودگی از سیستم کنترل نوین استفاده می کنند و توانستند تا حد زیادی آلودگی واحد خود را کنترل کنند، گفت: سیستم های فولادهای القایی که همان فولادهای کوچک هستند درست کار نمی کند که این امر معضل اصلی محیط زیست است.

وی با بیان این که عدم کارایی درست سیستم های این واحدها منجر به فرار دود می شود، تصریح کرد: همه واحدها به سیستم کنترل آلودگی مجهز هستند که این سیستم ها 70 درصد آلودگی ها را جذب می کنند اما مشکل محیط زیست فرار 30 درصد آلودگی است.

سلیمانی زاده با اشاره به این که این پراکنش ها ممکن است در هنگام تخلیه، شارژ یا عدم کارایی هود بوجود آید، خاطرنشان کرد: اجبار واحدها برای نصب سیستم مخصوص فرار دود از اقدام مهم محیط زیست برای مقابله با فرار دود است.

وی با بیان این که استفاده از مواد اولیه مرغوب تر نظیر آهن اسفنجی به جای قراضه در پروسه تولید فولاد، میزان آلودگی را کاهش می دهد، گفت: داشتن نیروی محیط زیست فعال، مدیریت سماند و فضای سبز کافی که از الزامات استقرار واحدهای فولادی است، هم نقش قابل توجهی در کاهش آلودگی دارد.

این مسئول اظهار کرد: تا کنون یک سوم واحدهای فولادی استان سیستم مقابله با فرار دود را نصب کردند و یک سوم دیگر هم درحال نصب هستند این درحالی است که دیگر واحدها هنوز اقدامی برای نصب این سیستم انجام ندادند که اکنون با فشارهای محیط زیست مواجه هستند.

سلیمانی زاده در پایان با اشاره به این که اندازه گیری دودکش واحدهای مجهز به سیستم فرار دود نشان داد 90 درصد فرار دود زیر حد استانداردهای زیست محیطی است، اظهار کرد: محیط زیست علی رغم این که واحدهایی مجوز تاسیس داشتند، مانع ساخت آن ها شده است تا فرار دود و میزان آلودگی محیط کنترل شود و همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال جاری همه واحدهای فولادی مجهز به سیستم کنترل نوین می شوند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار