مدیرجهاد کشاورزی ابرکوه گفت: برداشت محصول دانه روغنی کلزا از ۹۵ هکتار مزارع این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 01 June 2019

مهدی غیب الهی افزود: قیمت مصوب خرید تضمینی کلزا برای هر کیلوگرم، ۳۳ هزار ریال تعیین شده و از طرفی کشت این گیاه باعث حاصلخیزی خاک شده و نقش مؤثری در کنترل آفات و بیماری‌های گیاهان بازی می‌کند.

غیب الهی بابیان اینکه تولید این گیاه در هرهکتار ۱.۵ تا ۲ تن است خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود ۱۷۰ تن از مزارع زیر کشت، کلزا تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه افزود: کشت این محصول از اواخر شهریور ماه آغاز و تا آبان ماه ادامه دارد و ماه‌های اردیبهشت و خرداد نیز زمان برداشت آن است.

وی بابیان اینکه محصول کلزا با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌شود، تصریح کرد: توسعه کشت این گیاه به خاطر تولید مواد اولیه روغن خوراکی از برنامه‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی است.

این مسئول جهاد کشاورزی ابرکوه اضافه کرد: دانه روغنی کلزا حاوی ۴۰ تا ۴۸ درصد روغن است و به دلیل ترکیب مناسب اسیدهای چرب غیر اشباع و درصد پایین اسیدهای چرب همانند زیتون، جزو با کیفیت ترین روغن‌های خوراکی است و نقش مهمی در بهبود تغذیه و سلامت انسان دارد.

۳۵ درصد اشتغال مردم ابرکوه وابسته به فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و دامپروری است و هشت هزار خانوار از این طریق امرارمعاش می‌کنند.

منابع آبی ۱۵ هزار هکتار باغ‌ها و اراضی زراعی ابرکوه ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که ظرف ۱۰ ماه از ۶۶۲ حلقه چاه و ۱۱ رشته قنات تأمین می‌شود.

سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار