کاروان دوچرخه سواری « 30 شب، سی مسجد» شهرستان میبد در آخرین جمعه ماه رمضان با رکاب زدن مسیر پارک فلسطین تا مسجد جامع شهر، افطار را با اعضای هیات امنای این فضای فرهنگی و مردم منطقه صرف کردند.
کد خبر: ۷۵۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 01 June 2019

مسئول کاروان دوچرخه سواری یادشده در مورد این برنامه فرهنگی گفت: از سال ۹۱ با ۱۵ نفر از جوانان شهر برنامه سی شب، سی مسجد را آغاز کردیم و حرکت کاروان از پارک فلسطین میبد شروع می‌شود و در یکی از مساجد و امامزاده‌های شهرستان حضور می‌یابیم.

محمد جواد آقائیان افزود: در حال حاضر این برنامه با مشارکت حدود ۸۰ نفر اجرا می‌شود و در شهر بفروئیه نیز گروهی دیگر متشکل از تعدادی جوانان این برنامه فرهنگی را اجرا می‌کنند.

وی با اشاره به روند انتخاب مساجد و امامزاده‌ها در ماه رمضان اظهار داشت: هر پنجشنبه ماه رمضان یکی از امامزاده‌های شهرستان به عنوان هدف حرکت کاروان انتخاب و جمعه‌ها نیز مسجد جامع انتخاب می‌شود و با توجه به تعدد مسجدهای جامع محلات هر سال با برنامه ریزی چهار تا از مسجدهای جامع شهرستان انتخاب می‌شود.

مسئول کاروان دوچرخه سواری ۳۰ شب، سی مسجد میبد ادامه داد: شب تولد امام حسن (ع) در ماه رمضان هر سال با توجه به برنامه ریزی انجام شده حرکت کاروان به سمت یکی از مسجدهای نامگذاری شده به نام آن حضرت انتخاب و سایر شب‌ها نیز مساجد دیگر انتخاب می‌شود و انتخاب به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که حرکت کاروان به سمت همه مسجدها در همه محلات شهرستان انجام شود.

وی هدف از برگزاری این برنامه را انس گرفتن جوانان با نماز، مساجد، امامزاده‌ها و نزدیک شدن به معنویت و دوری بچه‌ها از فضای مجازی عنوان کرد که تا تمرینی برای آنها باشد که خود را زیاد در فضای مجازی سرگرم نکنند.

آقائیان به آشنایی بچه‌ها با خرده فرهنگ‌های محلات و تقویت ایجاد روابط بین محله‌ای در بین آنها، ترویج فرهنگ دوچرخه سواری و تمرین استفاده از این وسیله نقلیه در استفاده از آن خجالت نکشند و دوچرخه سواری را به عنوان وسیله نقلیه کم خطر همراه با تحرک بدنی انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: کارخانجات، شرکت‌ها، مراکز صنعتی، تجاری، فرهنگی و … می‌توانند با تهیه لباس برای بچه‌ها به گونه‌ای به تبلیغ کار خود بپردازند.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار