امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه، گفت: قوه قضائیه باید در حوزه‌های گرانی‌های غیرمجاز ورود جدی داشته باشد.
کد خبر: ۷۵۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 01 June 2019

آیت‌الله «محمدرضا ناصری یزدی» در مراسم تکریم و معارفه رییس کل دادگستری استان که با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به نقش قوه قضائیه در ساماندهی کشور، اظهار کرد: خیلی از مسائل کشور از ناحیه قوه قضائیه می‌تواند حل شود و خیلی از مشکلات مردم از این طریق قابل رفع است .

وی ورود جدی قضات به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزود: قاضی باید به میدان بیاید و با هر بدی که می‌بیند مبارزه کند و در راستای پیشگیری حرکت کند؛ باید ببینند آن چیزهایی که در جامعه وجود دارد و ممکن است آینده ما را با چالش و گرفتاری روبرو کند، رفع نمایند .

امام جمعه یزد در ادامه با تاکید بر این‌که قوه قضائیه باید در حوزه‌های گرانی‌های غیرمجاز، قاچاق، ربا ورود کند، گفت: متاسفانه علاوه بر تخلف‌هایی که ما در حوزه‌های اقتصادی داریم، برخی فرهنگ‌های نادرست هم مشاهده می‌شود .

ناصری یزدی فرهنگ سود بیشتر را از جمله فرهنگ‌های نادرست موجود در استان و کشور دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌ها تنها در راستای افزایش سود انجام می‌شود .

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود خواستار جدیت بیشتر قوه قضائیه در نظارت‌های اقتصادی شد و خاطرنشان کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هم قوه قضائیه باید به صورت جدی ورود پیدا کند .

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به این‌که تاکنون طرح‌های متعددی در ارتباط با تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر ارائه شده ولی همه به دلایلی رد شدند افزود: امر به معروف و نهی از منکر باید تحت به عنوان یک سازمان رسمی در کشور فعالیت کند و به عنوان زیرمجموعه قوه قضائیه شناخته شود .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار