معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به تولید سالانه افزون بر ۴۸۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان، گفت: یزد در جایگاه اول تولید محصولات گلخانه‌ای قرار دارد.
کد خبر: ۷۴۹۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 30 May 2019

محمد حسین ملانوری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد  گفت: سالانه افزون بر ۴۸۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه ایی تولید می‌شود که این میزان تولید استان یزد را در جایگاه اول تولید محصولات گلخانه ایی قرار داده است.

وی افزود: کم آبی استان یزد باعث شده تا توسعه کشت‌ها گلخانه ایی از چند سال پیش در دستور کار جدی بخش کشاورزی قرار بگیرد به طوری در حال حاضر بخشی از محصولات سبزی و صیفی تولیدی در شهرستان‌های یزد و اشکذر به گلخانه‌ها انتقال داده شده است.

ملانوری ادامه داد: توسعه کشت گلخانه ایی با انتقال کشت‌های فضای بازبه گلخانه‌ها از برنامه‌ها و سیاست‌های جهاد کشاورزی در استان یزد است به طوری که هم اکنون بیش از ۱۷۰۰ هکتار از عرصه‌های کشاورزی استان به کشت محصولات گلخانه ایی اختصاص یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: سالانه ۱۲۰ میلیون دلار از محل صادرات محصولات گلخانه ایی استان یزد عاید استان می‌شود.

وی گفت: محصولات گلخانه ای استان یزد هم اکنون بیشتر به کشور‌های روسیه، عمان، قطر، امارات، قزاقستان و ارمنستان و عراق صادر می‌شود.

ملانوری افزود: در حال حاضر ۵۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان یزد در زمینه کشت‌های گلخانه ای فعالیت دارند که این تعداد زمینه اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده اند.

وی گفت:در کنار انتقال کشت‌های پرآبخواه سبزی و صیفی به گلخانه‌ها همچون ذرت و کاهو و کلم توسعه کشت‌های کم آبخواهی نظیر گیاهان دارویی و آلو ورا نیز در استان آغاز شده است به طوری که هم اکنون حدود ۵۰ هکتار از سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به این محصولات کم آبخواه اختصاص یافته است.

خیار، گوجه، فلفل، بادمجان، گیاهان دارویی، و برخی از محصولات سبزی و صیفی از جمله تولیدات گلخانه‌های استان یزد است.

هم اکنون از مجموع تولیدات گلخانه ای استان یزد حدود ۷۰ درصد آن به خار ج از کشور صادر می‌شود و مابقی در داخل کشور مصرف می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار