رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مهریز با اشاره به کاهش پرداخت زکات در این شهرستان، گفت: نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه همت بیشتر مسئولان را می‌طلبد.
کد خبر: ۷۴۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 30 May 2019

احمد ایزدی رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مهریز در نشست شورای زکات شهرستان گفت: زکات یکی از فروع دین است و به دلیل اهمیت بالای آن بار‌ها در قرآن کریم در کنار نماز و هم تراز با آن مطرح‌شده است و از آنجایی‌که پرداخت زکات موجب پاکی مال و برکت در کسب‌ و کار و زندگی می‌شود باید این مهم در شهرستان نهادینه شود.

وی افزود: آمار پرداخت زکات در شهرستان مهریز، نسبت به دیگر شهرستان‌ها متأسفانه پایین است و به همت بیشتر مسئولان و دلسوزان مذهبی برای نهادینه کردن این فرهنگ و این حکم الهی نیاز است.

ایزدی اظهار داشت: کمیته امداد با استقرار پایگاه‌هایی در سطح شهر باید بر اساس ظرفیت جمعیتی هر منطقه برای جمع‌آوری زکات فطره اقدام کند.

وی گفت: برای استفاده از ظرفیت‌های جاده‌ای نیز قرار است پایگاه‌هایی در ورودی و خروجی شهرستان و با حمایت و همراهی نیروی انتظامی مستقر شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) مهریز گفت: صندوق‌های جمع‌آوری زکات فطره باید با لوگوی ،نشان‌واره، و آرم مخصوص کمیته امداد امام خمینی (ره) باشد و نیرو‌های مستقر نیز باید مجوز لازم را داشته باشند.

ایزدی ادامه داد: در تلاشیم با کمک و حمایت مسئولان در روز عید فطر، صندوق‌هایی که لوگوی مخصوص ندارد و افرادی که بدون مجوز زکات مردم را دریافت می‌کنند جمع‌آوری شوند.

حل بسیاری از مشکلات با پرداخت زکات
رضا زارع زاده فرماندار مهریزگفت: کمیته امداد با برگزاری جلسات با حضور مبلغین و دهیاران و توضیح نحوه هزینه زکات در شهرستان به اجرای برنامه‌های بهتر شورای زکات اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات از فرهنگ غنی و ارزشمند دین مبین اسلام است، افزود: جمع آوری زکات می‌تواند بسیاری از مشکلات مردم و محرومین جامعه را حل کند.

زارع زاده مهریزی ادامه داد: ترویج فرهنگ زکات لازم و مورد تأکید است و باید مسائل و مشکلات به صورت دقیق و مصداقی بررسی شود تا ادارات نیز بر حسب وظیفه همکاری وهمراهی لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار