معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان یزد گفت: طرح الکترونیکی شدن قبوض برق از مهرماه امسال همزمان با دیگر استان‌های کشور در یزد اجرا می‌شود.
کد خبر: ۷۴۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰ 30 May 2019

«محمدجواد جلیلی» در نشست خبری که به منظور اعلام برنامه‌های شرکت توزیع برق استان برای حذف قبوض کاغذی در برگزار شد،‌ با بیان این‌که در حال حاضر 675 هزار مشترک دراستان یزد تحت پوشش این شرکت هستند، اظهار کرد:‌ تا پایان فصل تابستان اطلاعات شماره همراه تمام مشترکین دریافت و از این به بعد از طریق پیامک قبوض صادر شده به آنها اطلاع رسانی می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت همکاری مشترکین با مأمورین شرکت توزیع برق،‌ افزود:‌ بانک اطلاعاتی شرکت توزیع برق استان از دو طریق حضور مأمور برق در منازل برای دریافت شماره موبایل سرپرست خانوار و ارسال شماره پرونده برق به سامانه 30007121 توسط مشترکین انجام می‌شود.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق استان یزد گفت:‌ تاکنون اطلاعات تلفن همراه حدود 60 درصد مشترکین استان جمع آوری شده و در هر دوره این اطلاعات صحت سنجی و بروز رسانی می‌شوند.

جلیلی تهیه نرم‌افزار همراه برق برای نصب روی گوشی تلفن همراه مشترکین را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای الکترونیکی شدن قبوض برق دانست و بیان کرد:‌ مشترکین از این پس می توانند با نصب این نرم افزار علاوه بر کسب اطلاع از صدور قبض برق به صورت آنلاین در جریان سوابق پرداختی و مصرفی خود قرار گیرند.

این مسئول در ادامه با بیان این‌که از مهرماه امسال قبض کاغذی صادر نمی‌شود،‌ تصریح کرد: این طرح به صورت پایلوت قبل از اجرای سراسری در سطح کشور از یکم مرداد ماه در پنج شهرستان ابرکوه، خاتم،‌ بهاباد و بافق اجرا می‌شود.

وی کاهش هزینه، ‌تسریع در انجام امور و حفظ محیط زیست را از جمله اهداف الکترونیکی کردن قبوض برق دانست و خاطرنشان کرد: از یکم اردیبهشت ماه امسال قیمت تعرفه برق هفت درصد افزایش یافته است.

معاون شرکت توزیع برق یزد در پایان با بیان این‌که بیش از 90 درصد مشترکین استان جزو مشترکین متعادل در مصرف برق هستند،‌گفت:‌ کسانی که در دو ماه تیر و مرداد بیش از 400 کیلووات برق مصرف می‌کنند از نظر شرکت توزیع برق مشترکین پرمصرف بوده و تعرفه آنها 23 درصد افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار