رئیس اداره کل اعتبارات بانک کشاورزی ایران گفت: با پرداخت ۵۴۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال ۵۴۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان‌ها فراهم می‌شود.
کد خبر: ۷۴۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ 29 May 2019

بهزاد نیکخواه رئیس اداره کل اعتبارات بانک کشاورزی ایران گفت: امسال برای تولید با کیفیت، ایجاد اشتغال پایدار و ارزش افزوده بالا ۵۴۰ هزار میلیارد ریال وام اختصاص یافت که به متقاضیان واجد شرایط در کشور پرداخت می‌شود.

وی افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات زمینه اشتغال ۵۴۰ هزار نفر در بخش‌های مختلف کشاورزی در استان‌ها فراهم می‌شود.

نیکخواه بابیان اینکه بانک خط مشی را برای ایجاد اشتغال که هدف آن ارتقا کیفیت بالا، قیمت تمام‌شده پایین و ارزش‌افزوده بالا داشته باشد رصد می‌کند، اظهار داشت: با پرداخت یک میلیارد ریال زمینه اشتغال یک نفر فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات ادامه داد: موضوع کمک به سیل‌زدگان هم مورد توجه است که ۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های کشاورزی و مسکن وارد شده که نیمی از آن مربوط به حوزه کشاورزی است.

نیک‌خواه گفت: از ۲۵ هزار میلیارد ریال خسارت بخش کشاورزی، ۹ هزار میلیارد ریال آن را بانک کشاورزی پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته با پرداخت ۴۲۰ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی زمینه حفظ و ایجاد اشتغال ۴۲۰ هزار نفر فراهم شد.

رئیس اداره کل اعتبارات بانک کشاورزی با اشاره به محدودیت منابع آب‌های زیرزمینی در استان یزد و به ویژه ابرکوه، خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی و دامداری با اجرای طرح‌های نوین و خط تولیدی که حداقل تلفات را داشته باشد حمایت می‌کنیم.

نیک‌خواه با تأکید بر ظرفیت‌های خوبی که در حوزه کشاورزی و دامداری ابرکوه فراهم است، افزود: امروز در بازدیدی که از روند ساخت یک واحد تولید فراورده‌های لبنی ابرکوه انجام شد کار بسیار با ارزشی در ایجاد اشتغال و تولید است.

حجت احمدی خاطرنشان کرد: تلاش داریم با همکاری مسئولان این واحد تولیدی که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با ظرفیت ۲۰۰ تن شیر در روزبه انواع پنیر، شیر خشک، پودر آب‌پنیر فراوری و به بهره‌برداری برسانم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار