مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد خبر داد:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد از پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در یزد خبر داد.
کد خبر: ۷۴۹۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷ 28 May 2019

اکرم فداکار با تاکید بر اینکه آماده همکاری و ارائه تسهیلات برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی در استان یزد هستیم، اظهار داشت: ۹ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۵۰ تیم توسعه دهنده یزدی در کافه بازار یزدی‌ها ثبت شده است، عنوان کرد: در حوزه امنیت اطلاعات نیز ۱۴ پروانه خدماتی صادر شده و محصولات امنیتی دو شرکت نیز به ثبت رسیده است.

فداکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۷۰۰ شرکت یزدی دارای نماد اعتماد ثبت شده شدند، افزود: دو شتاب دهنده بسیار مهم با اسامی سندباد و پیشگامان نیز در استان یزد فعال است که هر دو در دانشگاه یزد مستقر هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد همچنین با اشاره به تلاش برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خاطرنشان کرد: این شبکه در صورت تکمیل و راه اندازی، یک شبکه بومی، امن و پایدار در کشور و تضمین کننده امنیت و بستری برای توسعه کشور خواهد بود.

فداکار تصریح کرد: در حال حاضر تصور نادرستی از شبکه ملی اطلاعات وجود دارد در حالی که این شبکه می‌تواند گامی بسیار مهم برای توسعه کشور به شمار رود.

وی بیان کرد: این شبکه دارای سه لایه زیرساخت، سرویس‌ها و خدمات و محتوا است که این سه لایه باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و در یک مسیر بلندمدت یکدیگر را تکمیل کنند.

فداکار یادآور شد: لایه زیرساخت یک سند بالادستی دارد و وزارت اطلاعات توانسته ۸۰ درصد تکالیف خود را در این حوزه انجام دهد و قالب اتفاقات رخ داده در این حوزه در ۱۸ ماه اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته شاهد ظهور و بروز ۲۵۰ هزار اپلیکیشن موبایلی در کشور بوده‌ایم، ادامه داد: این اتفاق حاصل تحقق لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات است.

فداکار خاطرنشان کرد: دولت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و بخش خصوصی بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان در لایه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات سرمایه گذاری کرده و در ۳۰ درصد تجهیزات ایمنی شبکه ملی اطلاعات نیز به خودکفایی رسیده‌ایم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار