سرپرست جهاد کشاورزی زارچ خبر داد؛
سرپرست مرکز جهاد کشاورزی زارچ گفت: سلسله دوره‌های آموزشی ایجاد باغچه‌های خانگی با رویکرد کشت سبزیجات و گیاهان در این شهرستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۴۹۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹ 28 May 2019

«زهره جاودان» با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ارتقای سطح آگاهی از فرآیند کشت سبزیجات و گیاهان،‌اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف توسعه پايدار دستیابی به امنیت غذایی، تغذیه بهتر و ترویج کشاورزی از جمله محورهای اجرایی جهاد کشاورزی در شهرستان زارچ است.

وی بهبود تغذیه به منظور اصلاح الگوی غذایی خانوارهای روستایی با محوریت زنان را از دیگر اولویت‌های اجرایی جهاد کشاورزی زارچ دانست و افزود:‌ دوره آموزشی ایجاد باغچه‌های خانگی با رویکرد کشت سبزیجات و گیاهان دارویی در مرکز جهاد کشاورزی زارچ برگزار می‌شود.

سرپرست مرکز جهاد کشاورزی زارچ گفت: دوره آموزشی ایجاد باغچه خانگی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی به مرحله اجرا در آمده است.

جاودان با بیان این‌که گروه هدف دوره‌های آموزشی مرکز جهاد کشاورزی زارچ در این برنامه زنان روستایی هستند،‌ تصریح کرد: اصلاح الگوی غذایی خانوارهای روستایی با هدف تولید محصول سالم و ترویج مصرف سبزیجات برای جلوگیری از بروز بیماری های مزمن مانند بیماری‌‎های قلبی، دیابت، سرطان و چاقی، از جمله اولویت‌های آموزشی دوره‌های جهاد کشاورزی است.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد:‌ ترویج فرهنگ تغذیه سالم و افزایش مصرف سبزیجات در سبد کالای خانوارهای روستایی، تولید محصول سالم و ایجاد باغچه‌های خانگی، ترویج تولید در باغچه‌های خانگی با موضوع کشت سبزیجات وگیاهان دارویی در بین زنان روستایی و ارائه مشاوره‌های لازم در جهت ترویج الگوی غذایی سالم ، بهبود وضعیت تغذیه زنان و خا نوارهای روستایی، از جمله اهداف کلی این دوره‌های آموزشی در زارچ است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار