در هشتاد و پنجمین نشست باشگاه فیلم حوزه هنری یزد فیلم سینمایی«خروج خدایان و پادشاهان» ساخته ریدلی اسکات اکران و تحلیل شد.
کد خبر: ۷۴۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 26 May 2019

برنامه اکران و تحلیل فیلم سینمایی«خروج خدایان و پادشاهان» به کارگردانی ریدلی اسکات با حضور قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد در نارنجستان هنر حوزه هنری استان برگزار شد .

حجت‌الاسلام دکتر سیدمحمدجواد صداقت کشفی در این نشست که جمعی از هنرمندان و اهالی سینما حضور داشتند گفت: فیلم «خروج خدایان و پادشاهان» روایت تحریف شده‌ای از «سفر خروج» در کتاب مقدس است .

وی افزود: در این فیلم شخصی به نام «موسی» خدا را به صورت پسر بچه‌ای می‌بیند و از طرف او مأمور می‌شود که قوم بنی‌اسرائیل را از شر فرعون رهایی بخشد .

این کارشناس مذهبی ادامه داد: ظاهرا پایه این حکایت بر اساس ماجرای حضرت موسی(ع) در کتاب مقدس است ولی شخصیت ترسیم شده برای موسی از نظر رفتار، اعتقاد و باور به پروردگار، شأن پیامبری ندارد و با شخصیت واقعی حضرت موسی‌(ع) که در قرآن کریم معرفی شده فاصله بسیاری دارد .

قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد بیان کرد: در خروج خدایان و پادشاهان، موسی نه برای هدایت مردم بلکه صرفا برای نجات و هجرت آنها به سرزمین موعود و مادری‌شان مأمور می‌شود و ظاهرا فیلمساز بر این موضوع تأکید دارد .

صداقت کشفی با بیان اینکه در این اثر از معجزات مشهور حضرت موسی(ع) مانند عصا و ید بیضاء خبری نیست گفت: در این فیلم تنها با استفاده از جلوه‌های ویژه، برخی عذاب‌های ذکر شده در متون دینی برای تأدیب فرعونیان به نمایش درآمده است .

وی تصریح کرد: هرچند این فیلم از نظر تصویر، بازی، ریتم مناسب تدوین، حجم وسیع هنروران و جلوه‌های ویژه، اثری دیدنی است اما از نظر محتوا، به‌رغم شباهت به مضامین کتاب مقدس، در موارد زیادی نسبت به آن منحرف شده و در مقایسه با محتوای قرآن کریم به صورت بنیادی به کفر و هجو گراییده است .

این کارشناس ادامه داد: در قرآن کریم با فصاحت، بلاغت، زیبایی و حکمت‌های خاصی در مورد حضرت موسی(ع) صحبت شده که با کتاب مقدس قابل مقایسه نیست .

گفتنی است: نشست‌های‌‌‌ تخصصی و تحلیلی باشگاه فیلم حوزه هنری یزد، عصر سه‌شنبه‌‌ هر هفته در این مرکز برگزار می‌شود و حضور برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است .

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار